مالک العقاد تهیه‌کنندگی فیلم را از پدرش تحویل می‌گیرد
هالیود: محمد رضا
تا چند روز دیگر فیلم و جشن«هالووین» فرامی‌رسند. هالووین اول مراسمی است که ریشه‌هایش به جشن‌های کلیسایی برمی‌گردد. جشن‌هایی با اعمال شرک آلود که از دوره اولیه و همزمان با ورود مسیحیت به رم الهام گرفته‌اند. دوم فیلم دهم از مجموعه فیلم‌های دنباله‌داراست که به جشن‌هایی می‌پردازند که شاهد کارهای رعب آور و ترور و آیین‌های دیگری که هیچ ارتباطی به مسیحیت ندارند. هرچند برخی براین باورند که این اعمال همچنان بخشی دینی در خود دارند.
هالووین جدید، ساخته مالک العقاد و جیسون بلوم است و دیوید گوردون گرین و جیمی لی کرتس آن را کارگردانی کرده‌اند.
هالووین اول(سال ۱۹۷۸)
این فیلم در بسیاری موارد اول بود:
-اولین فیلمی بود که مصطفی العقاد خارج از دایره فیلم‌هایش با موضوعات عربی ساخت.
-اولین فیلمی بود که از اسم این جشن استفاده می‌کرد.
-اولین تولید دبرا هل درگذشته بود.
-اولین فیلمی بود که جیمی کرتس با دستمزد ۸هزار دلار در آن بازی کرد.
همچنین اولین همکاری جان کاربنتر کارگردان و مصطفی العقاد تهیه کننده بود. البته در ابتدا العقاد علاقه به همکاری نشان نداد اما بعد پذیرفت و ۳۰۰هزار دلار سرمایه گذاری کرد و فیلم فروش بالایی کرد؛ رقمی بالای ۴۷ میلیون دلار در امریکا و ۷۰ میلیون دلار در کشورهای دیگر(در زمانی که قیمت بلیط فقط ۵دلار بود). بعد از این موفقیت رئیس جمهوری فقید معمرقذافی از العقاد در خواستی کرد که نپذیرفت:« از من خواست درباره او فیلمی بسازم. اما قبول نکردم».
-چرا رد کردی؟
دلیلش همان بود که همان موقع گفتم: من کارگردان جهانی هستم و فیلمی درباره شخصیت‌های محلی و محدود نمی‌سازم، مضامین اسلامی و عربی فراگیر انتخاب می‌کنم».
وقتی از او پرسیدم شما فیلمی درباره جمال عبدالناصر تهیه کردید، لبخندی زد و گفت:«جمال عبدالناصر رهبر درگذشته برای من فقط رهبری مصری نبود بلکه شخصیت عربی فرامرزی داشت».
هالووین سومین فیلمی بود که جان کاربنتر کارگردانی می‌کرد. فیلمی بود با ضلع‌‌های کامل. ایده‌ای روشن و نو در ژانر فیم‌های وحشت. نام قاتل مایکل مایرز بود با این ایده که روحی شرور با عقده‌ای روانی همراه شدند و در بدن این پسرکم سن وسال حلول ‌کردند. پیش از آنکه در بیمارستان بیماران روانی بستری شود، یکی از افراد خانواده‌اش را کشته بود. بعد از سال‌ها که بزرگ شد، در روز هالووین به همان شهر کوچک‌شان برگشت و مأموریت کشتن افراد خانواده‌اش را از سرگرفت.
تنها فرد نجات یافته لاری بود که جایمی لی کرتس نقشش را بازی می‌کرد. طبیعی بود که العقاد برای تهیه بخش دوم فیلم انگیزه یافت و مبلغ دو و نیم میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرد و دست کارگردان ریک روزنتال را باز گذاشت تا از خشونت به جای ابهام استفاده کند.
العقاد اما از بخش سوم هالووین زیاد راضی نبود:هالووین سوم؛ موسم جادوگر» که به سفارش کاربنتر، تامی لی والاس کارگردانی کرد. در این بخش هیچ ردی از مایکل وجود نداشت.
اما درهالووین۴ نام خود مایکل در عنوان اصلی آمد؛ «بازگشت مایکل مایرز». با این کار به علاقمندان پیام داده شد او هنوز زنده است و به جشن‌های قتل برمی‌گردد.
پس از درگذشت مصطفی العقاد، پسرش مالک تصمیم گرفت سریال فیلم را ادامه دهد و این بار با شماره ۱۰٫ کار ساخت فیلم شماره ۹ هالووین را سال ۲۰۰۹ و پس از درگذشت پدرش آغاز کرد.
جان کاربنتر از دختر ژانت لی، جایمی لی کرتس دعوت کرد در فیلم هالووین ساخته سال ۱۹۷۸ نقش ایفا کند، نه اینکه توی آن فیلم کشته شود بلکه در چندین فیلم بعدی این سریال نقش آفرینی و هربار هم به شکل معجزه آسایی از مرگ نجات یافت.
پس از بیست سال از نقش آفرینی در فیلم اول، به نقش آفرینی در شماره هفت برگشت. و بیست بعد باز برای بازی در فیلم شماره ۱۰ دعوت شد. خودش هم انتظار این را نداشت.