مقامات فلسطین تفاهم نتانیاهو درباره مرزهای شهرک سازی را رد می کنند

فلسطینی هایی که از قاهره آمده اند و برای رفتن به نوار غزه وارد گذرگاه رفح شده اند – عکس از خبرگزاری فرانسه

فلسطینی هایی که از قاهره آمده اند و برای رفتن به نوار غزه وارد گذرگاه رفح شده اند – عکس از خبرگزاری فرانسه

پس از اعتراضات و تحصن، نهاد پولی فلسطین به تمام یتیمان در نوار غزه اجازه داد با افتتاح حساب های بانکی خصوصی کمک های مالی را از طریق حساب های خود دریافت کنند. این افراد پیش از این کمک های مالی را از طریق انجمن هایی دریافت می کردند، که اخیراً به علت مشکوک بودن به ارتباط داشتن با حماس حساب های بانکی خود را بستند .

روز گذشته تظاهر کنندگان خشمگین در نوار غزه در اعتراض به بسته شدن حساب های نزدیک به ۳۰ انجمن با توسل به زور بانک فلسطین را بستند و به این بهانه که اقدام بانک باعث متضرر شدن بیش از ۴۰ هزار یتیم و فقیر می شود، با برپایی خیمه هایی در مقابل ساختمان بانک تحصن کردند. و با وجود اینکه بسته شدن بانک باعث فلج شدن تعاملهای بانکی در نوار غزه شد، اما نیروهای امنیتی، که حماس کنترل آن ها را به دست دارد، اقدامی جهت ممانعت از بسته شدن بانک انجام ندادند.

از سوی دیگر، صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد فلسطینی، دعوت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل برای مذاکره با فلسطینی ها درباره مرزهای شهرک سازی در کرانه غربی را «غیر قابل قبول» توصیف کرد.

یک منبع آگاه اسرائیلی به نقل از نتانیاهو گفت که نتانیاهو طی دیدار هفته گذشته خود با فدریکا موگرینی وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا، به از سر گیری مذاکرات برای رسیدن به تفاهم درباره مرزهای بلوک های شهرکها ابراز تمایل کرد، و گفت که اسرائیل می خواهد این مرزها را در هر توافق صلحی نگهدارد.