عکس: نمونه کوچک یک کشتی جنگی هلندی (موزه رایکس در آمستردام)

ابوظبی – الشرق الاوسط
نخستین نمایشگاه بین المللی موزه لوور ابوظبی با عنوان « رامبراند و فرمیر و عصر طلایی هلند در لوور ابوظبی» در سال ۲۰۱۹ (۱۳۹۷) از ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن) آغاز به کار می کند. تابلوهای معروف نقاشانی همچون رامبراند و فرمیر در نمایشگاه یاد شده با عنوان «رامبراند و فرمیر و عصر طلایی هلند: شاهکارهای هنری موزه های لیدن و لوور در معرض نمایش گذاشته می شود. این نمایشگاه عمدتا روی زندگی هنری رامبراند در شهرهای لیدن و آمستردام در هلند و رابطه وی با رقبا و دوستان از جمله یوهانس فرمیر و یان لیونز و پل فردیناند و کارل فابریتیوس و جرارد دو و فرانس هالس تمرکز دارد.
در نمایشگاه ۲۲ تابلوی نقاشی به نمایش گذاشته می شود که در آنها سابقه فنی و کاری رامبراند در کارگاهش به تصویر کشیده شده اند.
بازدیدکنندگان از موزه می توانند از تابلوهای نقاشی فرمیر نیز دیدن کنند. تابلوی پارچه ای دختر خیاط هم که در موزه لوور پاریس نگهداری می شود و نیز تابلوی پارچه ای دختر جوانی که در کنار یک ساز موسیقی قدیمی نشسته نیز بعد از ۳۰۰ سال در یکجا و در نمایشگاه ابوظبی در معرض نمایش قرار می گیرند.
۹۴ تابلوی نقاشی عمدتا از لایدن در این نمایشگاه عرضه می شود. مجموعه لایدن بزرگ ترین مجموعه تابلوهای نقاشی مربوط به عصر طلایی هلند و مجموعه لوور پاریس و موزه ریکس هلند و موزه ملی فرانسه به حساب می آید.
فعالیت نمایشگاه تا ۱۸ مه ۲۰۱۹ (۲۸ اردیبهشت ۹۸) ادامه دارد. این نمایشگاه تحت نظر بلیز دوکو هماهنگ کننده گروه هنر هلندی و فلامنکو در موزه لوور پاریس و لارا یگر کراسلت هماهنگ کننده مجموعه لایدن و متخصص هنر هلندی و فلامنکو در قرن هفندهم برگزار می شود.