جشنواره فیلم مراکش به رابرت دنیرو نشان ستاره طلایی اهدا می‌کند
مراکش: عبد الکبیر المیناوی
جشنواره فیلم مراکش از رابرت دنیرو اسطوره سینمای جهان، به پاس یک عمر فعالیت در عرصه سینما، نشان ستاره طلایی اهدا می‌کند.
به گزارش الشرق الأوسط، برگزار کنند گان این جشنواره پذیرفتن دعوت جشنواره از جانب این ستاره جهانی را لطف و اطمینان وی به کشور مراکش و این جشنواره عنوان کردند.
 رابرت دنیرو در جواب دعوت جشنواره عنوان کرد «علیرغم اینکه بارها به مراکش سفر کرده‌ام، ولی احساس می‌کنم این بار تصویر دیگری از این شهر خواهم دید، تصویری که همیشه مشتاق دیدن آن بودم. به خاطر این دعوت خیلی سپاسگذارم و با اشتیاق منتظر شرکت در این جشنوراه بزرگ هستم».
پیش از این نیز، این جشنواره اعلام کرده بود جیمز گری کارگردان آمریکایی ریاست هیئت داروان این دوره از جشنواره را بر عهده خواهد داشت.
جیمز گری نیز در جواب دعوت جشنواره گفته بود «جشنواره فیلم مراکش یک حلقه ارتباطی بی نظیر است که با زبان سینما افراد زیادی را از همه جای دنیا گرد هم می‌آورد. باعث افتخار من است که برای ریاست هیئت داوران این جشنواره انتخاب شده‌ام و این اتفاق باعث می‌شود که دوباره در این جشنواره بزرگ شرکت کنم».
دوره هفدهم این جشنواره  کار خود را در تاریخ ۳۰ نوامبر آینده شروع و در ۸ دسامبر به پایان می‌رساند.
 این جشنواره در سال ۲۰۰۱ تاسیس شد اما سال گذشته شاهد وقفه‌ای بود تا با عملکرد بهتری کار خود را از سر بگیرد.
قرار است پس از این وقفه یک ساله در حاشیه این جشنوراه برنامه‌های جانبی برگزار شود که از جمله آنها کارگاه‌های سناریو نویسی است.
این جشنواره که سالانه برگزار می‌شود هر ساله  شاهد حضور چهره‌های معروف سینمای جهان از آمریکا، آفریقا، اروپا، آسیا و جهان عرب است.
هدف از برگزاری این جشنواره معرفی کشور مراکش به عنوان سرزمین سینما و تصویر است و از زمان تاسیس توانسته است به حضور پررنگ سینمای مراکش در جهان کمک کند.