حضور هنرمندان سعودی، اماراتی و کویتی در حراج هنرهای قرن بیستم در ساتبیز لندن

لندن: عبیر مشخص

در نمایشگاه هنرهای قرن بیستم و خاورمیانه که ماه آینده در ساتبیز لندن برگزار خواهد شد، بخش ویژه‌ای به هنرمندان عرب از کشورهای حوزه خلیج عربی اختصاص داده شده است.

به گزارش الشرق الاوسط، عبدالرحمن سلیمان از پادشاهی عربی سعودی، محمد کاظم و حسن شریف از امارات و منیره القازی از پادشاهی عربی سعودی-کویت در این حراج شرکت خواهند کرد.

آثار هنری این هنرمندان ۱۹ اکتبر در نمایشگاهی قبل از برگزاری حراج، در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

به گفته اشکان باغستانی کارشناس هنرهای عربی معاصر در ساتبیز، تعدادی از آثار ارائه شده در بخش هنرهای خلیج عربی، برای اولین بار در حراج جهانی عرضه می‌شوند.

باغستانی افزود: این حراج در راستای استمرار پشتیبانی‌های ساتبیز از هنر در منطقه است، کما اینکه در سال ۲۰۱۴ اولین حراج را برای هنرمندان سعودی برگزار کرد و از آثار هنری عربی در حراج‌های لندن استفاده کرد.

وی همچنین با اشاره به شکوفایی هنر در منطقه خلیج عربی گفت: باید روش‌های نوین و معاصری که در هنر خلیج به وجود می آید را کشف کنیم و از آنها در کنار جریان جدیدی که راه را برای هنرمندان معاصر باز کرد، بهره ببریم.

عبدالرحمن سلیمان با دو اثر در این نمایشگاه حضور یافته است. اولین اثر او تابلویی با عنوان «نمازگزارانی که مسجد را ترک می‌کنند» است که آن را در سال ۱۹۸۱ نقاشی کرده و انتظار می‌رود قیمت آن بین ۷۰-۵۰ هزار پوند باشد.

اثر دوم او «بانوی نشسته» مربوط به سال ۱۹۸۰ است که قیمت آن بین ۶۰-۴۰ هزار پوند تخمین زده شده است.

محمد کاظم یکی از برجسته‌ترین هنرمندان هنر مفهمومی است که از فیلم و عکاسی به عنوان راهی برای ابراز افکار و ایده‌های خود استفاده می‌کند. اثر او با نام «پیاده‌روی روی آب» به عنوان نماینده غرفه امارات در سال ۲۰۱۳ در نمایشگاه شرکت کرد.

حسن شریف که تأثیر به سزایی بر هنر در خلیج عربی داشت با تابلوی باشکوه خود با نام «المپیک ۲» در این نمایشگاه حضور یافته که قیمت آن بین ۲۵-۱۸ پوند محاسبه شده است.

منیره القازی، هنرمند سعودی-کویتی با تابلوی خود با عنوان «مادر و فرزند» در نمایشگاه شرکت کرده است. وی این اثر را در سال ۱۹۶۰ نقاشی کرده است.