در پی این انفجار ها در منطقه بئر حسن بیروت، نیروهای امنیتی، منطقه را محاصره کردند.

در پی این انفجار ها در منطقه بئر حسن بیروت، نیروهای امنیتی، منطقه را محاصره کردند.

به گزارش رسانه ها، بر اثر وقوع دو انفجار شدید روز سه شنبه در منطقه بئر حسن بیروت و در نزدیکی سفارت ایران دهها نفر کشته و مجروح شده اند و اخبار تازه حاکی از آنست که رایزن فرهنگی ایران در بیروت به شدت زخمی شده است.

نیروهای امنیتی اقدام به ایجاد کمربند امنیتی در اطراف منطقه ای که انفجارها رخ داده، کرده اند و مجروحان را به بیمارستانهای نزدیک منتقل کردند.

یکی از این انفجارها در نزدیکی در اصلی سفارت ایران و دیگری در مقابل ساختمان مسکونی سفارت این کشور رخ داده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از منابع محلی گفته است که نخستین انفجار ناشی از حمله انتحاری یک فرد موتور سوار بود که بمب همراه خود را در برابر دروازه ورودی سفارتخانه منفجر کرد.

کوتاه مدتی پس از آن، انفجار شدیدتری در فاصله کمی از همین محل روی داد که ظاهرا ناشی از انفجار یک خودروی بمب گذاری شده بوده است.

گزارش‌های تصویری از محل وقوع حادثه، خودروهای سوخته و اجساد تعدادی از قربانیان این انفجارها را نشان می‌دهد.

تازه ترین خبرها از کشته شدن بیش از ۲۳ تن و زخمی شدن بیش از ۱۵۰ نفر حکایت دارد اما منابع خبری و بیمارستانی اعلام کرده اند این آمار به احتمال زیاد افزایش خواهد یافت.

شبکه اسکای نیوز اعلام کرده است اغلب کشته شدگان در جریان انفجارهای روز سه شنبه در بیروت نیروهای امنیتی سفارت ایران هستند.

غضنفر رکن آبادی سفیر ایران در لبنان پیشتر کشته شدن ابراهیم انصاری رایزن فرهنگی ایران در لبنان را در جریان این انفجار تایید کرده بود اما خبرهای تازه حاکی از آنست که وی به شدت زخمی شده اما هنوز زنده است.

بر اثر این دو انفجار خسارتهای فراوانی به ساختمانهای مسکونی و تجاری و خودروهای مردم وارد شده است.

به نوشته بی بی سی، برخی از گروه‌های وابسته به شورشیان مخالف حکومت سوریه مسئولیت این حملات را برعهده گرفته و انگیزه خود را تلافی حضور شبه نظامیان حزب الله لبنان در حمایت از نیروهای دولتی سوریه اعلام کرده بودند.

ایران از معدود حامیان منطقه‌ای حکومت بشار اسد در سوریه است و مخالفان حکومت سوریه گفته‌اند که نظامیان جمهوری اسلامی در کنار نیروهای حکومتی سوریه در جنگ علیه مخالفان مسلح شرکت دارند. مقامات ایرانی این اتهام را تکذیب کرده‌‌اند.

به گزارش رویترز،‌ گروهی تروریستی موسوم به ” گردان عبدالله عزام” مسئولیت انفجارهای امروز در نزدیکی سفارت ایران در بیروت را به عهده گرفته است.

مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز به خبرگزاری فارس گفته است که “جمهوری اسلامی ایران صهیونیست‌ها و مزدوران آنان را مسئول این انفجار می‌داند.”