ترکیه خود را برای عملیات نظامی به شرق فرات آماده می‌کند

شرق فرات در معرض حمله احتمالی ترکیه به «نیروهای دموکراتیک سوریه»

گروه «الحمزه» وابسته به «ارتش آزاد سوریه» خود را برای مشارکت در عملیات نظامی محتمل ترکیه در شرق رود فرات، محل قرارگیری «نیروهای دموکراتیک سوریه» آماده می‌کند.
به گزارش «الشرق الاوسط»، به نقل از خبرگزاری «آناتولی» و پایگاه «روسیا الیوم» این گروه در سال ۲۰۱۵ برای مبارزه با داعش تشکیل شد و ۶ هزار و ۵۰۰ مبارز عرب، ترکمن و کرد داشته و به نیروهای ترکیه در دو عملیات «درع الفرات» و «غصن الزیتون» کمک کرده‌است.
خبرگزاری «آناتولی» به نقل از سیف ابوبکر رهبر یکی از گروهک‌های وابسته به گروه «الحمزه» عنوان کرد، آنها خود را برای مقابله با حمله احتمالی به «یگان‌های حمایت از ملت کرد» آماده کرده و خواستار خارج کردن آنها از چنگ تروریسم هستند.
سیف ابوبکر هدف گروه «حمزه» را نجات ساکنین شرق رود فرات از ظلم حزب تروریستی «کارگران کردستان» دانسته و تأکید کرد این گروهک به شهروندان این مناطق ظلم روا می‌دارد.
طبق اظهارت وی، گروه «الحمزه» در عملیات «غصن الزیتون» به شهروندان کردی که از ظلم تروریست متواری شده‌بودند کمک کرده و در تأسیس گردان «شاهین‌های کرد» که متشکل از ۱۲ هزار مبارز است، مشارکت داشت.
وی توضیح داد که این گردان در عملیات «غصن الزیتون» برای پاکسازی عفرین از تروریست‌ها نقش فعالی داشت.
وی با اشاره به اینکه «یگان‌های حمایت از ملت کرد» و «حزب کارگر کردستان» مناطق تل رفعت و الشهباء در حاشیه حلب را اشغال کرده‌اند تأکید کرد با حمایت سیاسی و نظامی ترکیه این مناطق را از چنگ تروریست‌ها آزاد خواهندکرد.
در این راستا، فؤاد اوکتای معاون رئیس‌جمهور ترکیه جمعه گذشته اعلام کرد کشورش موفقیتی که در منطقه باب السوریه کسب کرد را به شرق رود فرات نیز منتقل خواهدکرد.
گفتنی است در ۲۴ مارس گذشته نیروهای ترکیه به همراه نیروهای «ارتش آزاد سوریه» در عملیات «غصن الزیتون» توانستند بعد از ۶۴ روز جنگ منطقه عفرین را تحت کنترل خود درآورند.
آنها همچنین در عملیات «درع الفرات» توانستند در اوت ۲۰۱۶ و مارس ۲۰۱۷ مناطق بسیاری از حاشیه شمالی حلب همچون الباب و جرابلس را از چنگ داعش خارج کنند که در نتیجه آن بسیاری از شهروندان سوری به خانه‌های خود در این مناطق بازگشتند.