وزیر کشور بر ضرورت کشف کامل حقایق درباره ناپدیدشدن خاشقجی تاکید کرد

ریاض همکاری ترکیه درباره سرنوشت خاشقجی را ارزنده توصیف کرد

وزیر کشور سعودی، همکاری با ترکیه درباره سرنوشت جمال خاشقجی شهروند سعودی از طریق کمیته تحقیق مشترک را ارزنده توصیف کرد.
به گزارش الشرق الاوسط، شاهزاده عبدالعزیز بن سعود بن نایف بن عبدالعزیز آل سعو‌د در سلسله توییت‌هایی در توییتر، نسبت به عنایت پادشاهی عربی سعودی به منافع شهروندانش در داخل و خارج از کشور تأکید کرد.
وی همچنین نسبت به نقش رسانه‌ها در انعکاس حقایق و ضرورت عدم تأثیر آنها در روند تحقیق و اقدامات دادرسی مربوط به پرونده جمال خاشقجی تأکید کرد.
وزیر کشور سعودی همکاری با ترکیه درباره سرنوشت جمال خاشقجی شهروند سعودی از طریق کمیته تحقیق مشترک و کانال های رسمی را ارزنده توصیف کرد.
شاهزاده عبدالعزیز بن سعود همچنین از تاکید پادشاهی عربی سعودی بر تبیین و کشف واقعیت کامل ناپدیدشدن جمال خاشقجی خبر داد.
وی در ادامه با بیان اینکه سعودی اتهامات نادرستی که در جریان ناپدیدشدن جمال خاشقچی مطرح می‌شود را محکوم می‌کند، این اظهارات را دروغ پردازی و ادعاهایی بی پایه و اساس خواند.
از سوی دیگر، یک مقام مسئول در سعودی، دو روز پیش، از استقبال ترکیه برای تشکیل کمیته تحقیق مشترک در جهت پرده بر داشتن از شبهات این پرونده ابراز خرسندی کرد و آن را قدمی مثبت در راستای حل این پرونده عنوان کرد.
وی بر اطمینان خود از این کمیته مشترک و همکاری عناصر آن برای انجام عملیات تاکید کرد.
در این میان، گروه سعودی اعزامی به ترکیه دو روز گذشته وارد آنکارا شد تا در خصوص قضیه ناپدید شدن جمال خاشقجی با ترکیه همکاری کند.
از سوی دیگر، خلیفه بن سلمان آل خلیفه نخست وزیر بحرین نیز در دیداری که با جان سولیوان وزیر خارجه آمریکا در منامه داشت با تاکید بر اینکه پادشاهی سعودی یکی از قطب‌های ثبات جهان و مهم‌ترین و بزرگ‌ترین هم‌پیمان بحرین است گفت «حمایت از سعودی حمایت از ما است».
انجمن ملی حقوق بشر سعودی نیز از برخی تلاش‌های منطقه‌ای، بین المللی و قانونی برای سیاسی کردن قضیه ناپدید شدن جمال خاشقجی بدون در نظر گرفتن احساسات خانواده و نزدیکان وی ابراز تاسف کرد.
این انجمن از طریق پایگاه الکترونیکی خود بر اهمیت تسریع روند پرونده با همکاری سعودی و ترکیه تاکید کرد.
مفلح قحطانی مدیر این انجمن ضمن اشاره به اینکه پیگیری این پرونده را باید به کمیته تحقیق سپرد و منتظر نتایج آن ماند افزود: تلاش‌های برخی رسانه‌ها در جهت تخریب سیاسی و اقتصادی سعودی با پایبندی رسانه‌ها به انعکاس حقایق و ضرورت عدم تأثیر آنها در روند تحقیق و اقدامات دادرسی مربوط به پرونده، در تضاد است.
وی همچنین تاکید کرد از همان ابتدا موضع سعودی به این قضیه آشکار بود و خواستار کشف حقایق در خصوص این پرونده شد.