دادگاه مدارکی برای اثبات مرگ مظنون اصلی درخواست کرد

یک لبنانی در حالی که فرزند خود را بغل کرده است شعار دادگاه بین المللی ویژه لبنان را به دست دارد – عکس از رویترز

یک لبنانی در حالی که فرزند خود را بغل کرده است شعار دادگاه بین المللی ویژه لبنان را به دست دارد – عکس از رویترز

دادگاه بین المللی ویژه لبنان، که پرونده ترور رفیق الحریری نخست وزیر سابق این کشور و همراهانش را بازنگری می کند، از دولت لبنان خواست مدارکی برای اثبات مرگ متهم اصلی این پرونده مصطفی بدر الدین، مسؤل امنیتی «حزب الله» که اواخر هفته گذشته مرگ او در شرایط مرموزی اعلام شد را ارائه کند.

این اعلام دادگاه، پس از آن که حزب سریعاً بدر الدین را دفن کرد مشکل ساز می شود. منابع آگاه لبنانی به «الشرق الأوسط» گفتند گواهی فوت توسط خانواده بدر الدین برای پسرشان استخراج شد، اما اگر دادستان عمومی در دادگاه درخواست «آزمایش ژنتیکی» کرد این موضوع مسئله را پیچیده می کند.

دادگاه ویژه لبنان روز گذشته جلسات مختص به گوش دادن به شهادت شهود دادستان کل در پرونده ترور الحریری را به حالت تعلیق در آورد تا زمانی که مرگ بدرالدین، که به همراه ۴ نفر دیگر از کادرهای امنیتی حزب الله بصورت غیابی محاکمه می شوند، تایید شود.

اشرف ریفی وزیر دادگستری مستعفی لبنان که کارهای وزارت خود را سرپرستی می کند به «الشرق الأوسط» گفت، در صورتی که این وزارتخانه از دادگاه درخواستی برای اثبات مرگ هر متهمی دریافت کند، دستور مناسب برای آزمایش ژنتیکی، و هر چیزی که به روند عدالت کمک می کند را اتخاذ خواهد کرد.