خط و نشان واشنگتن برای رژیم سوریه

فرماندهی ستاد مرکزی ارتش آمریکا، چند روز پیش یک رزمایش نظامی در حومه پایگاه نظامی «التنف» در شرق حمص واقع در نقطه صفر مرزی سوریه، اردن و عراق برگزار کرد.
به گزارش الشرق الاوسط، این ستاد با صدور بیانه‌ای اعلام کرد؛ یک رزمایش نظامی با حضور کماندوهای دریایی در روز شنبه ۷ سپتامبر اجرا کرده است. این مانور برای جلوگیری از بروز هرگونه درگیری احتمالی بین نیروهای رژیم سوریه و نیروهای مخالف آن صورت گرفته است.
تصاویر به‌دست آمده از این رزمایش، نشان می‌دهد که این عملیات یک تمرینی برای پرتاب موشک ضدتانک از نوع «FGM – 148» و همچنین فرود چتربازان ارتش آمریکا، بوده است.
همچنین این تصاویر بیانگر آن است که رزمایش آمریکایی در زمان‌های مختلفی از صبح و شب برگزار می‌شده است، به گونه‌ای که در آن از دوربین‌های حرارتی، انواع اسلحه ضدتانک و خمپاره استفاده شده است.
سخنگوی فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده آمریکا بل اووربان هفته پیش گفت: «در این رزمایش نیروهای ما توانایی انتشار سریع و حمله به اهداف مورد نظر توسط نیروی هماهنگ هوایی و زمینی را به رخ کشیدند».
این رزمایش در راستای آمادگی هرچه بیشتر نیروهای آمریکایی برای رویارویی با هرگونه حمله است.
تعدادی از جنگنده‌های آمریکایی نیز در این رزمایش حضور داشتند و همچنین در آن از مهمات واقعی استفاده شد.
نیروهای آمریکایی با استقرار در منطقه ۵۵ نظامی در خاک سوریه از گروه‌های مسلح و مخالف حمایت می‌کنند.
شایان ذکر است که روسیه وجود پایگاه نظامی آمریکایی در خاک سوریه را غیرقانونی می‌داند و به طور مستمر خواستار خروج این نیروها است. اما آمریکا اکنون با تقویت حضور نظامی خود در خاک سوریه، دقیقا پاسخی مخالف به مسکو داد.