«تکفیری ها» را متهم می کند… معارضان سوریه مسؤلیت را انکار می کند

حامیان حزب الله در حال تشییع جسد مصطفی بدر الدین در بیروت – عکس از خبرگزاری فرانسه

حامیان حزب الله در حال تشییع جسد مصطفی بدر الدین در بیروت – عکس از خبرگزاری فرانسه

«حزب الله» لبنان گروه های تکفیری را به ترور مصطفی بدر الدین، یکی از فرماندهان بارز حزب در دمشق پایتخت سوریه متهم کرد. حزب الله گفت ترور بدر الدین با حملات توپخانه ای به یکی از مراکز حضور وی در نزدیکی فرودگاه بین المللی دمشق صورت گرفت.

حزب از متهم کردن اسرائیل خودداری کرد در حالی که به نظر می رسد روایتی که حزب مطرح می کند به  یک «مانور» نزدیک تر باشد به ویژه این که هیچ کدام از گروه های معارضه مسؤلیت این حمله را به عهده نگرفته است، و تمامی داده ها از عدم توانایی گروه های مسلح، که در ۱۲ کیلومتری فرودگاه هستند، در ایجاد چنین شکاف امنیتی بزرگی در اقدامات امنیتی شدیدی نشان دارد که حزب اتخاذ کرده است.

و در حالی که دیده بان حقوق بشر سوریه تأکید می کند که روایت حزب الله به طور کلی عاری از صحت است و از حزب خواست حقیقت ترور فرمانده نظامی خود که مسؤل نیروهای حزب در سوریه است را روشن کند، بسیاری از طرف های مخالف سوریه ترور بدر الدین را به احتمال زیاد نتیجه عملیات «پاکسازی داخلی» دانستند که منعکس کننده حجم تنش بین دو جناح ایران و روسیه در دمشق می باشد.

تناقض در روایت هایی که حزب و نزدیکان آن در ساعت های اندک پس از اعلام ترور بدر الدین گفتند، فرضیه کشته شدن او را در نتیجه عملیات «پاکسازی داخلی» تقویت می کند.

خبرگزاری فرانسه از یک منبع امنیتی سوری نقل کرد: «انفجاری که منجر به کشته شدن بدر الدین شد در شب (پنجشنبه – جمعه) در مخزنی در نزدیکی فرودگاه بین المللی دمشق به وقوع پیوست». وی اشاره کرد: «هیچ کس پیش از انفجار صدای هواپیمایی را نشنید، همچنین هیچ کس اطلاع نداشت که بدرالدین در این مکان حضور داشته است».