امیدواری ترزا می برای توافق با اتحادیه اروپا
اتحادیه اروپا سعی در جلوگیری از وقوع فاجعه اقتصادی در بریتانیا دارد
ترزا می نخست وزیر بریتانیا در نظر دارد دیداری با سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا  طی جلسه غیر رسمی شورای اروپا داشته باشد.
به گزارش الشرق الأوسط، دونالد توسک رئیس شورای اروپا اعلام کرده است کشورهای عضو اتحادیه اروپا همچنان نظر خود را در خصوص عدم توافق با بریتانیا عوض نکرده‌اند ولی وظیفه حکم می‌کند که در این خصوص مذاکراتی صورت بگیرد تا شاید از وقوع فاجعه‌ای جلوگیری به عمل بیاید.
اما ترزا می در این باره معتقد است به توافق خوبی با بروکسل دست خواهد یافت.
توسک عنوان کرد که تمام ۲۷ کشور عضو شورای اروپا باید به دیدگاهی مشترک برای ادامه ارتباط با لندن برسند. همچنین در خصوص آخرین مرحله مذاکرات برکسیت آماده باشند چون احتمال دارد شورای اروپا در رابطه با این موضوع جلسه‌ای در ماه نوامبر آینده داشته باشد.
در این راستا، اتحادیه اروپا برای اتخاذ تدابیر لازم جهت مراقبت از مرزهای اتحادیه اروپا در زمینه پیامدهای تجاری اعلام آمادگی کرده است.
از سوی دیگر عنوان کرده است تاثیرات تصمیمات اخیر را در صلاحیت‌های حرفه‌ای دو طرف لحاظ خواهد کرد.
دومینیک راب وزیر امور «برگزیت» بریتانیا در گفتگویی که با روزنامه آلمانی «دی ولت» داشته است گفته  ما امتیازات و انعطاف پذیری زیادی نشان داده‌ایم، امیدواریم این واکنش را نیز از جانب اتحادیه اروپا ببینیم.
وی افزود که ما به شدت پراگماتیست هستیم‌. اکنون وقت آن رسیده است که این خصلت را در طرف مقابل خود نیز ببنیم.
شایان ذکر است که قرار بود مذاکره کنندگان در کنفرانس ۱۸ اکتوبر در بروکسل، شروط کنار کشیدن بریتانیا از اتحادیه اروپا را بررسی کنند. همچنین چارچوب ارتباطات آینده این کشور با کشورهای اتحادیه مشخص شود. اما با اتفاقات اخیر بعید به نظر می‌رسد این کنفرانس در اکتبر تشکیل شود.
به همین دلیل توسک رئیس شورای اروپا روز سه شنبه از کشورهای عضو این شورا دعوت کرد که جلسه‌ای غیر رسمی در روز چهارشنبه در شهر سالزبورگ اتریش برگزار کنند.
لندن و بروکسل تا کنون به توافقات اولیه در رابطه با سیستم مالی و حقوق مهاجران بعد از برکسیت رسیده‌اند ولی هنوز در برخی زمینه‌ها خصوصا تعیین مرزهای ایرلند اختلاف نظر دارند.
صندوق بین المللی پول نیز در گزارش سالانه خود راجع به بریتانیا گفته است که خروج آن از اتحادیه اروپا هزینه‌های اقتصادی زیادی برای آن در پی دارد برای همین رسیدن به توافق با اتحادیه اروپا ضروری است.
در این میان، خیلی از مقامات بریتانیا درخواست اجرای انتخابات دوباره برای خروج از اتحادیه اروپا را داده‌اند اما ترزا می مخالفت صریح خود را با آنها اعلام کرده است.