ژنرال علی محسن الاحمر هنگام استقبال از دیوید کوبز وابسته نظامی آمریکا در یمن و معاون او در مقر اقامت موقت خود در ریاض – عکس از سبا

ژنرال علی محسن الاحمر هنگام استقبال از دیوید کوبز وابسته نظامی آمریکا در یمن و معاون او در مقر اقامت موقت خود در ریاض – عکس از سبا

منابع آگاه برای «الشرق الأوسط» تأکید کردند که ژنرال علی محسن الاحمر، معاون فرمانده عالی نیروهای مسلح یمن، همزمان با نزدیک شدن نیروهای ارتش ملی و مقاومت مردمی به پایتخت یمن، تماس های خود را با رهبران قبایل و شخصیت های اجتماعی و فرماندهان نظامی و فرماندهان مقاومت مردمی در صنعا و حومه آن افزایش داد.

الاحمر سعی دارد در مناطق قبیله ای پیرامون پایتخت، راه را به روی علی عبد الله صالح رئیس جمهور سابق یمن ببندد. به خصوص که منابع قبیله ای اطلاعاتی را فاش کردند که می گوید فرستادگانی از سوی صالح اقدام به توزیع اموال، اسلحه، مهمات و خودرو به برخی از بزرگان قبایل اطراف صنعا می کنند.

الاحمر همچنین با شیخ منصور الحنق رئیس شورای عالی مقاومت مردمی در استان صنعا دیدار کرد. به گزارش دفتر شیخ منصور، در این دیدار درباره تکمیل طرح های آزاد سازی اداره های استان صنعا، و دبیرخانه پایتخت و همچنین تصویب مکانیسمی برای اطمینان از اجرای این طرح ها با حداقل تلفات و هزینه ها بحث شد.

برخی منابع خصوصی تاکید کردند که تحرکات ژنرال علی محسن الاحمر با استقبال زیادی روبه رو شده است، و تأثیر مثبتی بر منافع نیروهای مشروع دارد. با این حال منابع اشاره کردند که جنبه های زیادی از آنچه در این تماس ها در جریان است، هنوز اعلام نشده است.