امارات متحده عربی با مذاکرات صلح یمن موافقت کرد

شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی روز گذشته با محمد عبدالله الیدومی رئیس شورای عالی حزب «التجمع الیمنی للاصلاح» (تجمع یمن برای اصلاح) و عبدالوهاب احمد الآنسی دبیرکل این حزب در ابوظبی دیدار کرد.
به گزارش «الشرق الاوسط»، در این دیدار آخرین تحولات یمن مورد بررسی قرار گرفته و در خصوص برخی از مسائل تبادل نظر صورت گرفت.
شیخ محمد ین زاید آل نهیان بر اهمیت امارات متحده عربی به حمایت از تمام تلاش‌های صورت گرفته برای کمک به ملت یمن در جهت بازیابی امنیت وطن خود و ثبات آن، تأکید کرد.
الیدومی و الآنسی نیز به نوبه خود از امارات متحده عربی و ائتلاف عربی به رهبری سعودی تقدیر و تشکر کردند؛ چرا که در حمایت از ملت یمن، کمک به آن برای مقابله با شبه‌نظامیان کودتاچی و بازیابی امنیت و ثبات آن در جهت شروع مرحله‌ای جدید در زمینه سازندگی، رشد و بازگشت زندگی به مناطق مختلف آن نقش داشتند.
آنها مشارکت‌های امارات متحده عربی و پروژه‌های انسانی آن برای کمک به ملت یمن در شهرهای مختلف آن را با ارزش عنوان کردند.
در این میان، دکتر انور قرقاش وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه اعلام کرد کشورش از اجرای مذاکرات صلح یمن با نظارت سازمان ملل متحد در سوئد استقبال می‌کند.
وی در توئیتی که روز گذشته در صفحه «توئیتر» خود منتشر کرد، تأکید کرد ائتلاف عربی در نشست جمعه شورای امنیت ملی سازمان ملل همه طرف‌ها را برای استفاده از فرصت پیش آمده جهت از سرگیری فرایند سیاسی در یمن ترغیب خواهد کرد.
وی همچنین عنوان کرد امارت متحده عربی تمایل دارد که میزبان مارتین گریفیتس فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن شود.
وی در خصوص وضعیت الحدیده عنوان کرد که این شهر آرام و بندر آن فعال است و آنها تمام تلاش خود را می‌کنند تا به همراه سازمان ملل متحد کمک‌های بشردوستانه را به تمام مناطق یمن گسترش دهند؛ چرا که این کاری مهم برای پاسخ دادن به نیازهای مردم است.