سیستم‌های نوآورانه برای جذب بازار سرمایه داری
امارات متحده عربی از تصویب تنظیم فضای آزمایشی طرح به کارگیری سیستم جدید فن‌آوری مالی خبر داد.
به گزارش الشرق الاوسط، این سیستم قرار است به زودی کار خود را آغاز خواهد کرد. در راستای همگام‌سازی با پیشرفت سریع فن‌آوری مالی در تمام جهان و همچنین پیدایش محصولات و خدمات مالی جدید و نوآوری‌های جدید انجام می شود.
این تصمیم از سوی سلطان المنصوری وزیر اقتصاد امارات و رئیس هیئت مدیره اداره اوراق بهادار و کالاها اتخاذ شد که رویکرد این هیأت در خصوص حمایت از حقوق سرمایه گذاران و تثبیت پایه‌های روابط و معاملات سالم و فراهم نمودن زمینه لازم برای جذب سرمایه‌های هر چه بیشتر بر‌اساس سیستم‌های مبتکرانه و نوآورانه است.
هیئت مذکور این طرح را به منظور فراهم نمودن بستر مناسب برای جذب سرمایه و استفاده از آن به عنوان سکویی برای ارتباط با شرکت‌های فن‌آوری مالی و مشارکت در رشد اقتصادی تصویب کرد.
بر‌اساس اطلاعات صادره از سوی این هیئت، فضای آزمایشی یک آزمایشگاه فن‌آوری مالی و سازمان یافته است که بر‌اساس سیستم موجود این امکان را فراهم می‌سازد که محصولات، خدمات، برنامه‌ها و نمونه‌های تجاری مبتکرانه، در بستری رقابتی و ساده مورد آزمون قرار گیرند که این امر در مدت زمانی محدود انجام می‌شود.
با توجه به اینکه آزمایشگاه تکنولوژی مالی آزمایشی مفهوم جدیدی نیست و در بخش‌های غیرمالی به کار رفته است، اما اخیرا در بسیاری از کشورها در زمینه‌های مالی نیز رواج یافته است.
این طرح در راستای استراتژی ملی امارات متحده عربی در زمینه نوآوری و فراهم نمودن بستری جهت ابتکار و نوآوری هرچه بیشتر اجرا شده است.
مدت زمان این آزمایش بین ۶ تا ۱۲ ماه خواهد بود، تا بتواند دیدگاه و رویکرد خود رادر زمینه نوآوری به کاربران خود آموزش دهد و فضا را برای فعالیت آنان فراهم سازد.