توافق برای پایان دادن به رنج محاصره شدگان اردوگاه یرموک

عکس منتشر شده در فضای مجازی که نشان می دهد با سوزاندن لاستیک خودروها مانع از دید جنگنده ها در نبرد حلب می شوند

عکس منتشر شده در فضای مجازی که نشان می دهد با سوزاندن لاستیک خودروها مانع از دید جنگنده ها در نبرد حلب می شوند

چند روز پس از محکم تر کردن کنترل شهر حلب توسط نظام بشار اسد و طرح ارائه شده از سوی او و متحد روسش تحت عنوان «عفو مسلحان» و ایجاد «گذرگاه های امن» برای غیرنظامیان، اپوزیسیون روز گذشته حمله گسترده ای را برای رفع محاصره حلب آغاز کرد. یکی از رهبران جنبش «احرار الشام» به «الشرق الأوسط» گفت: «برای شگفتی های بزرگی آماده می شویم».

همزمان با بیانیه ویدیویی ظهر روز گذشته سخنگوی نظامی «احرار الشام»، مبنی بر آغاز عملیات «خشم برای حلب»، یک عملیات نظامی با مشارکت نزدیک به ۱۰ هزار مبارز از دو محور آغاز شد که جبهه حومه جنوبی، و جبهه شمال غربی شهر حلب را هدف قرار دادند.

محمد الشامی یکی از رهبران جنبش «احرار الشام» به «الشرق الأوسط» گفت: « برای فریب دادن نیروهای نظامی طرح از دو محور آغاز شد، به طوری که آن ها تصور کردند ما حمله را از منطقه حندرات، یا از حومه جنوبی آغاز خواهیم کرد، و این باعث شد نیروهای نظام بر این دو منطقه تمرکز کنند، برای همین دو حمله به این مناطق کردند، اما مبارزان اپوزیسیون در یک حمله حساب نشده به منطقه شمال غربی حلب، و به طور مشخص از محور الحمدانیه و محله جمعیه الزهرا و مدرسه النهضه حمله را آغاز کردند».

در همین راستا، منابع فلسطینی برای «الشرق الأوسط» تأکید کردند جلساتی که مدت زمانی است بین نمایندگانی از سازمان آزادیبخش فلسطین و نمایندگانی از رژیم سوریه و نمایندگان سازمان داعش برگزار می شود، به زودی به توافق برای رفع محاصره غیر نظامیان داخل اردوگاه یرموک در جنوب دمشق منجر خواهد شد.

بیش از پنج هزار غیرنظامی که از دو سال و نیم پیش محاصره شده اند، با وجود این که بدون داشتن آب و برق در اردوگاه زندگی می کنند حاضر نمی شوند منازل خود را در آن جا ترک کنند، و با وجود نقص شدید مواد اساسی و کمبود سوخت از مولدهای سوختی استفاده می کنند.