از قدرتی بالاتر از العبادی برای تخریب روابط با سعودی پرده برداشت

اسامه النجیفی

اسامه النجیفی

اسامه النجیفی رهبر ائتلاف «متحدون»، و یکی از رهبران برجسته «ائتلاف نیروهای عراقی» تأکید کرد، که سلیم الجبوری پس از جلسه پنجشنبه گذشته پارلمان برای استیضاح خالد العبیدی وزیر دفاع و همچنین اتهام بستن العبیدی به الجبوری و دیگر نمایندگان به فساد، دیگر برای ریاست پارلمان صلاحیت ندارد.

النجیفی به «الشرق الأوسط» گفت: «حتی اگر دادگستری اتهامات ضد الجبوری را ثابت نکند، از نظر ما او در اداره پارلمان شکست خورد و شایستگی نداشت». وی پرسید: «چگونه نخست وزیر او را ممنوع السفر می کند، این اهانت به نهاد پارلمان به شمار می آید».

النجیفی از دیدارهای محرمانه بین دولت عراق و ترکیه در ایتالیا و استانبول پرده برداشت که به ماهیت روابط آتی بین دو کشور مربوط می شود. وی توضیح داد: «یک طرف (که نخواست نامش را فاش کند) این موضوع را به من اطلاع داد و هنگامی که از حیدر العبادی پرسیدم تأیید کرد. لازم به ذکر است که العبادی پیش از این از من خواسته بود  نقشی در آرام کردن اوضاع با ترکیه ایفا کنم و این کار را کردم، وی همچنین از من خواست همین نقش را با سعودی ایفا کنم، اما قدرتی بالاتر از العبادی وجود دارد که راوبط بین عراق و سعودی را تخریب می کند».