منابع به «الشرق الأوسط» : کمبود اسلحه موفقیت «نبرد موصل» را تهدید می کند

عکسی آرشیوی از مجموعه ای از سربازان عراقی در شهر رمادی – عکس از الشرق الأوسط

عکسی آرشیوی از مجموعه ای از سربازان عراقی در شهر رمادی – عکس از الشرق الأوسط

منابع آگاه گفتند پس از امتناع رهبران بسیج مردمی از پیروی از دستورات فرماندهی عالی نیروهای مسلح به رهبری حیدر العبادی نخست وزیر عراق، نشانه هایی از احتمال رویارویی مسلحانه میان ارتش عراق و شبه نظامیان بسیج مردمی در افق دیده می شود.

یکی از اعضای «ائتلاف ملی» و نماینده پارلمان گفت، اختلافات میان العبادی و فرماندهان بسیج در مدت گذشته به بالاتر از حد خود رسیده است و به چیزی شبیه قطع رابطه تبدیل شده است، و به مرحله ای رسید که نزدیک بود رویارویی مسلحانه میان ارتش و بسیج در گیرد. وی افزود شاخص های رویارویی، آرام شده و سپس مجدداً بازگشت. این نماینده پارلمان که به دلایل امنیتی نخواست نامش فاش شود، برای «الشرق الأوسط» ذکر کرد: « میان العبادی و ابو مهدی المهندس، یکی از فرماندهان بسیج مردمی به علت پیروی نکردن از دستورات نخست وزیر عراق ، درگیری شدیدی رخ داد».

اثیل النجیفی استاندار سابق نینوا و فرمانده بسیج ملی نیز به نوبه خود به «الشرق الأوسط» گفت، نیروهای بسیج ملی برای نبرد آماده هستند اما کمبود اسلحه، نبرد آزاد سازی شهر موصل از دست سازمان افراطی داعش را تهدید به شکست می کند. النجیفی تأکید کرد که هماهنگی سطح بالایی میان نیروهای امنیتی و بسیج ملی متشکل از چندین تشکل عراقی وجود دارد. وی اشاره کرد اسلحه ای که بسیج ملی در حال حاضر در اختیار دارد برای ادامه جنگ در موصل کافی نیست.