در هنر خوانندگی سعودی کم پیش می‌آید که فرزندان، استعداد هنری پدران خود را به ارث ببرند، به ویژه در زمینه فوت و فن آواز و خوانندگی.
یاد عبدالله محمد خواننده معروف سعودی (۱۹۳۰-۱۹۹۰) گرامی باد که خاطرات زیادی از تاریخ هنر سعودی را در ذهن‌ها تداعی می‌کند که امروز اریج، دختر وی آنها را دوباره برای مردم زنده می‌کند.
اریج اخیرا کنسرت موسیقی خود را در سالن دانشگاه دار الحکمه در شهر جده برگزار کرد و توانست در آن ترانه‌های زیبای پدرش را دوباره بازخوانی کند.
ترانه‌های محمد عبدالله به «کشتی ملودی» شناخته شده است چراکه تعداد زیادی از خوانندگان از ملودی ترانه‌های وی استفاده می‌کنند و یا آنها را می‌خوانند.
اریج عبدالله به خوبی سیر آغازین دوران خوانندگی خود را به یاد دارد، وی می‌گوید «نتوانستم با استعداد خوانندگی نهفته خودم مقاومت کنم… اولین حضور خوانندگی من در کنسولگری فرانسه در جده بود، سپس یک ترانه به نام «شب عشق» را ضبط کردم و بعد از آن، توسط انجمن فرهنگ و هنر در جشنواره اسکندریه شرکت کردم».
اریج معتقد است که عبدالله محمد، پدرش، نه تنها به دانش موسیقی خود کمک کرده است، بلکه انگیزه اصلی زندگی هنری وی بوده است.
وی تأکید کرد که آواز نه فقط یک سرگرمی بلکه یک زندگی است، و اهداف زیادی برای رسیدن به آن دارد که مهمترین آنها می‌خواهد این هنر و میراث خوانندگی خود را به مردم جهان عرب نشان دهد.
اریج با ابراز خوشبینی نسبت به عرصه هنرهای جدید در کشور عربی سعودی، به ویژه در عرصه صدای زنان گفت: «در سایه این شگفتی فرهنگی که در کشورم رخ داده است، من می‌توانم در کنسرت‌های بزرگ موسیقی شرکت کنم».
گفتنی است که عبدالله محمد یک خواننده و آهنگساز سعودی است، و از معروف‌ترین آهنگ‌هایش «اسمر عبر – لنا الله» است، وی یکی از نمادهای سعودی در خوانندگی و از اولین هنرمندانی است که در آن زمان توانست در سالن‌های بزرگ موسیقی خارج از کشور، کنسرت موسیقی برگزار کند.