تعز: الشرق الأوسط

عبده مجلی سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن گفت: ایران از شبه‌نظامیان حوثی با پرداخت ماهانه ۳۰ میلیون دلار حمایت می‌کند که شامل حمایت مشتقات نفتی و فرستادن مین‌های ممنوعهٔ بین‌المللی برای آنها است تا در مناطق سکونی بکارند.
به گزارش «الشرق الأوسط»، وی روز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در مأرب از پیشروی نیروهای ارتش یمن در جبهه‌های جنگ جهت آزادی وطن و حمایت از خاک و عزت آن در برابر شبه‌نظامیان انقلابی خبر داد.
او ضمن اشاره به پیروزی‌های ارتش در استان حجه و وارد کردن خسارت‌های مالی و جانی به حوثی‌ها عنوان کرد: نیروهای ارتش در جبهه المرزق توانستند مکان‌های استراتژیک را تحت کنترل درآورند و ذخایر مهمات زیادی را پس بگیرند.
بنابر اظهارات وی از دیگر پیروزی‌های ارتش ملی یمن در نقاط مختلف صعده و به دست گرفتن رشته‌های کوه‌های اساسی السن، العش و کوخ مران بود که با کمک و همراهی نیروهای ائتلاف عربی در جبهه‌های مختلف با حمله به شبه‌نظامیان و مهمات آنها صورت گرفت.
وی از کارشکنی‌های حوثی‌ها از زمان آتش‌بس در ۱۸ دسامبر سال گذشته (۲۷ آذر ۹۷) تا ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن ۱۳۹۷) سخن گفت و آنها را ۳۷۰ مورد کارشکنی و حمله به پایگاه‌های ارتش ملی عنوان کرد.
وی توضیح داد که نیروهای ارتش ملی در الحدیده به موجب توافقنامه سوئد به آتش‌بس پایبند هستند اما حوثی‌ها همچنان به کارشکنی و اعمال خصمانهٔ خود علیه ارتش و شهروندان ادامه می‌دهند.
وی کارشکنی‌های حوثی‌ها در الحدیده را برشمرد که از جملهٔ آنها حمله به مدارس، بیمارستان‌ها، خانه‌های ساکنان، آسیاب‌های دریای سرخ، ربودن زنان از خیابان‌ها و زندانی کردن آنها است.
وی افزود: حملهٔ حوثی‌ها به گروه دولت یمن، افسران ارتباطی، و گروه خنثی کنندهٔ مین‌ها چالش آشکار جامعهٔ بین‌المللی و کم ارزش جلوه دادن تصمیمات آن است.
وی از شورای امنیت، جامعهٔ بین‌المللی و کشورهای حامی توافقنامهٔ سوئد خواست تا اقدامات لازم را برای اعمال فشار به حوثی‌های کودتاگر انجام دهند و آنها را به پایبندی به آتش‌بس، خروج از شهر و بندرهای آن و اجرای توافقنامهٔ سوئد ملزم کنند.