مخالفان خواستار اعتصاب عمومی مردم شدند… «سپاه پاسداران» ده ها تن را بازداشت می کند

کردها در روستای اورامان در کردستان ایران یکی از مراسم ویژه خود را جشن می گیرند – عکس از گتی ایمجز

کردها در روستای اورامان در کردستان ایران یکی از مراسم ویژه خود را جشن می گیرند – عکس از گتی ایمجز

در میان افزایش تنش ها میان رژیم ایران و مخالفان آن از سیاستمداران و ساکنان منطقه کردستان ایران، «حزب دموکرات کردستان ایران» خواستار اعتصای عمومی در روز چهارشنبه آینده شد.

کاوه بهرامی، یکی از رهبران حزب دموکرات کردستان ایران به «الشرق الأوسط» گفت: « از طریق سازمان های داخلی خود، و از طریق رسانه ها از شهروندان کرد ایران خواستیم روز چهارشنبه آینده که مصادف با سالروز ترور رهبر حزب کردستان ایران است که در سال ۱۹۸۹ در وین پایتخت اتریش توسط اطلاعات ایران ترور شد، دست به اعتصاب عمومی بزنند و در خانه های خود باقی بمانند». وی افزود، سازماندهی اعتصاب بخشی از مبارزه کردها بر ضد رژیم آخوندها در تهران است. بهرامی ادامه داد: «ما برای دستیابی به حقوق ملی و مشروع خود به هر نوع مبارزه ای بر ضد رژیم ایران دست می زنیم؛ مبارزه ما تنها مسلحانه نیست، بلکه شامل مبارزه سیاسی نیز هست، علاوه بر این اعتصاب پاسخی به سیاست های تروریستی است که رژیم ایران بر ضد ملت کرد و دیگر ملت های ایرانی و ملت های منطقه به کار می برد».

در همین حال تعدادی از شهرهای این منطقه، مانند مریوان، سقز، سردشت، مهاباد و ارومیه شاهد انتشار اعلامیه هایی بودند که شهروندان را به اعتصاب کاری در روز ۱۳ جولای (۲۳ تیر ماه) جاری فرا می خوانند. منابع آگاه محلی تأکید کردند که مقامات در پیش بینی هر گونه تحرک مردمی تدابیر امنیتی و نظامی شدیدی اتخاذ کردند.

یکی از رهبران کرد فاش کرد، «سپاه پاسداران» ایران، ده ها تن از غیرنظامیان کرد را طی دو روز گذشته در کردستان ایران بازداشت کرد. خالد ونوشه، یکی از رهبران حزب دموکرات کردستان ایران برای «الشرق الأوسط» توضیح داد، سرویس های امنیتی وابسته به سپاه پاسداران بیش از ۳۰ نفر غیرنظامی را در شهرهای پیرانشهر، مهاباد، مریوان و سردشت بازداشت کردند.