رییس جمهوری آمریکا بر وزیر خارجه سابق این کشور تاخته است. دونالد ترامپ، جان کری را متهم کرده که دیدارهایش با وزیر خارجه ایران غیرقانونی بوده و گفته این ملاقاتها فقط می‌تواند به تلاش‌های دولت آسیب بزند.
به گزارش الشرق الاوسط، اشاره او به صحبتهای اخیر کری است که گفته چند بار با محمد جواد ظریف صحبت کرده با هدف نجات دادن برجام توافقی که او نقش اساسی در آن داشت.
اخیرا جان کری، وزیر خارجه دولت باراک اوباما که نقش اصلی را در به انجام رساندن مذاکرات و دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران – برجام – برعهده داشت، در مصاحبه‌ای گفت که در ماه‌های اخیر “سه -چهار بار” با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ملاقات کرده است.
در واکنش به انتشار این گزارش، رئیس جمهوری آمریکا در توییتر خود نوشت: “جان کری ملاقات‌های غیرقانونی با رژیم بسیار معاند ایران داشته که تنها می‌تواند به تضعیف تلاش بزرگ ما و به زیان مردم آمریکا تمام شود.”
 ترامپ در ادامه افزوده است که “او [جان کری] به آنان گفته که صبر کنند تا دوره دولت ترامپ تمام شود! آیا او در چارچوب قانون ثبت ارتباط عوامل با خارج ثبت نام کرده بود؟ بد است!”
در مقابل، جان کری در مورد ملاقات‌های خود با وزیر خارجه ایران که، به گفته او در نشست‌های بین‌المللی در نروژ، آلمان و چند محل دیگر صورت گرفته، گفته است که از حکومت ایران خواسته است “نگرانی جهانی در مورد برنامه موشکی و حمایت از حزب‌الله را درک کند.”
وی گفته است که به نظر او “ایرانیان آماده مذاکره هستند تا این مسایل را حل کنند اما دولت ترامپ خط دیگری را دنبال می‌کند.”
 کری اظهار داشته که دونالد ترامپ در نظر دارد با تحت فشار قرار دادن حکومت ایران، زمینه مناسب برای براندازی را فراهم آورد.
 وزیر خارجه سابق آمریکا در عین حال تاکید داشته که هدف از این ملاقات‌ها، تضعیف سیاست خارجی دولت آمریکا نبوده است.
جنگ لفظی وزیر خارجه سابق و رئیس جمهوری آمریکا در حالی است که عصر جمعه به وقت شرق آمریکا (بامداد شنبه به وقت ایران)، مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده در یک نشست خبری در واشنگتن، گفت‌وگوهای وزیر خارجه دولت باراک اوباما با همتای ایرانی اش را «نامناسب» و «بی‌سابقه» دانست و گفت این تطابقی با سیاست‌های آمریکا ندارد.
وی گفت، این که دیدارها قانونی است یا خیر را باید مرجع دیگری تعیین کند، اما من می توانم بگویم این کار آقای کری نامناسب و بی‌سابقه است، بدین معنا که وزیر خارجه سابق آمریکا با بزرگترین کشور حامی تروریسم گفت‌وگو کرده است.
وزیر خارجه دولت ترامپ بار دیگر بر لزوم برخورد با اقدامات بی‌ثبات کننده ایران در دیگر کشورها تاکید کرد و گفت همین چند روز بود که نیروهای وابسته به سپاه پاسداران به کنسولگری آمریکا در بصره عراق آسیب زدند.
 پمپئو در پاسخ به پرسشی درباره تلاش احتمالی واشنگتن برای تغییر رژیم  ایران بار دیگر گفت که این سیاست کاخ سفید نیست و بارها اعلام کرده‌ایم به دنبال تغییر رفتار تهران هستیم و در عین حال از مردم ایران حمایت می‌کنیم.