کارتر از مشارکت هوایی کشورهای خلیج بر ضد تروریسم قدردانی کرد

1449689410403364900

کارتر آشتون وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که گفتگوهای فشرده ای بین ایالات متحده و کشورهای اروپایی، عربی و خلیجی وجود دارد که برای تقویت تلاش ها جهت مبارزه با سازمان داعش در عراق و سوریه در حال انجام است. وی اشاره کرد، طی هفته گذشته تماس هایی با همتایان خود در چهل کشور به منظور تشویق آن ها برای مشارکت گسترده تر در حمله با سازمان تروریستی انجام داده است.

کارتر در جلسه مجلس سنای این کشور گفت، پرزیدنت باراک اوباما پیش از وقوع حملات تروریستی پاریس، دستور داده بود که حمله نظامی بر ضد داعش تشدید شود. وی تأکید کرد که پیشرفت قابل توجهی در باز پس گیری زمین هایی که سازمان داعش اشغال کرده بود به دست آمده است. کارتر همچنین تأکید کرد که حملات هوایی، زیرساخت های سازمان را هدف قرار داده است، و خطوط کمک های مالی سازمان را قطع کرده، و بیش از صد تن از رهبران آن تعقیب و کشته شدند.

کارتر از ترکیه خواست که از مرزهای خود با سوریه، که به سادگی قابل نفوذ هستند، بیشتر مراقبت کنند. وی همچنین از روسیه خواست حملات خود را بیشتر بر «داعش» متمرکز کند نه بر مخالفان سوری. از سوی دیگر کارتر از مشارکت عربستان سعودی و کشورهای خلیج در حملات هوایی بر ضد «داعش» از آغاز این حملات، قدر دانی کرد.

کارتر از پاسخ به سؤالات برخی از نمایندگان مجلس در خصوص تعیین یک جدول زمانی برای باز پس گیری شهرهای موصل در عراق، و الرقه در سوریه، از دست سازمان داعش خود داری کرد و اشاره کرد که این امر به نیروهای عراقی و مسلح کردن نیروهای مخالف سوری بستگی دارد.