پس از آشوب ترامب.. لینچ بر همکاری مسلمانان ایالات متحده در مبارزه با تروریسم تأکید کرد

لورتا لینچ وزیر دادگستری آمریکا

لورتا لینچ وزیر دادگستری آمریکا

لورتا لینچ وزیر دادگستری آمریکا در امور حقوقی روز گذشته بر همکاری جامعه مسلمانان ایالات متحده در مبارزه با ایدئولوژی تروریسم تأکید کرد و بر جایز نبودن هدف قرار دادن جامعه خاصی، در اشاره به اقلیت مسلمان، تأکید کرد.

لینچ در همایش مشترک با ترزا می، وزیر کشور انگلیس، در لندن گفت: «برخی از تروریست ها به تازگی به اسلام گرویده اند، در حالی که برخی افراط گرایان غیر مسلمان در میان آن ها وجود دارد که به خشونت تمایل دارند».

خانم می نیز به نوبه خود بر ضرورت همکاری با مسلمانان بریتانیا برای مبارزه با تفکر افراط گرایی تأکید کرد و به کمپین «تو مسلمان نیستی» اشاره کرد که برخی شهروندان بریتانیایی در پاسخ به حادثه تروریستی روز شنبه گذشته در ایستگاه متروی لندن آن را به راه انداختند.

لینچ در نشست با تعدادی از روزنامه نگاران در پاسخ به سؤال «الشرق الأوسط» گفت: «تلاش هایی برای تأمین مالی گروه های تروریستی در خارج، از جمله سازمان داعش، خنثی شده است که از طریق ارسال اموال توسط اشخاصی که قصد پیوستن به سازمان داعش در سوریه را داشتند انجام می شد». از سوی دیگر وزیر دادگستری آمریکا، اظهار نظر درمورد آشوبی که بر اثر اظهارات دونالد ترامب، کاندید احتمالی ریاست جمهوری آمریکا، در خصوص جلوگیری از ورود مسلمانان به ایالات متحده به پا شده بود، خود داری کرد.

لینچ در باره حمله اخیر کالیفورنیا گفت که دفتر تحقیقات فدرال (اف بی آی) هنوز دلایلی درباره ارتباط داشتن افرادی که اقدام به حمله کردند با سازمان های تروریستی به دست نیاورده است، اما وی تأکید کرد که آن ها از مدتی پیش راه افراط گرایی را در پیش گرفته بودند. وی همچنین اشاره کرد که نهادهای متخصص اقدام به انجام مصاحبه با بیش از ۳۰۰ نفر از نزدیکان و آشنایان متهمان کرده است.