پلیس بریتانیا امروز سه‌شنبه اعلام کرد که حمله با خودرو به پارلمان انگلیس را به‌عنوان اقدامی تروریستی تلقی کرده است، پلیس در عین حال گفته که در خودروی یاد شده فرد دیگر و سلاح پیدا نشده است.

به گزارش «الشرق الاوسط»، پلیس لندن موسوم به «اسکاتلند یارد» نیز بدون اشاره به جزئیات بیشتری درباره هویت فرد مرتکب این اقدام، از بازداشت وی خبر داد و گفت: این فرد با ماشین خود به موانع امنیتی پارلمان کوبیده است.

پلیس لندن همچنین در تویتر خود اعلام کرد که در جریان حادثه امروز چند تن زخمی و به بیمارستان منتقل ‌شده‌اند اما منابع بیمارستانی گفته اند که وضعیت سلامتی آن‌ها نگران‌کننده نیست.

بعضی از شاهدان عینی گفته‌اند که خودرو با سرعت بسیار در نزدیکی نرده‌های اطراف پارلمان حرکت می‌کرد و به گفته آنان، به نظر می‌رسد که خودرو دارای پلاک جلو نیست.

به گفته بعضی شاهدان عینی، به نظر می‌رسید که راننده در نظر داشت چند دوچرخه سوار را زیر بگیرد اما شاهدان دیگر گفته‌اند که اتومبیل پس از برخورد با چند دوچرخه‌سوار از مسیر خود منحرف شد و به حفاظ بتونی اطراف پارلمان برخورد کرد.

به گزارش یورونیوز تصاویری از این حادثه که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده مردی را با با کت سیاه نشان می‌دهد که به او دستبند زده‌اند و ماموران پلیس او را از کنار یک خودرو نقره‌ای رنگ دور می‌کنند.

در همین رابطه پلیس خیابان‌های اطراف را مسدود و ایستگاه قطار وست مینستر را بسته است. این در حالی است که اکثر نمایندگان، وزرا و مقام‌های ارشد این کشور در تعطیلات تابستانی به سر می‌برند.

حادثه تروریستی امروز در حالی رخ می‌دهد که سطح هشدار امنیتی در انگلیس از آگوست سال ۲۰۱۴ به این سو در مرحله شدید قرار دارد که به این معنا است حمله تروریستی در این کشور به‌شدت محتمل است.