در گفتگو با «الشرق الأوسط» بر موضع ثابت عربستان سعودی در کمک به لبنان تأکید کرد

سمیر جعجع رئیس حزب نیروهای لبنان

سمیر جعجع رئیس حزب نیروهای لبنان

سمیر جعجع رئیس حزب نیروهای لبنان، ایران را مسؤل به تعویق انداختن انتخابات ریاست جمهوری در لبنان دانست. وی توضیح داد که این کار از طریق استفاده از «حزب الله» لبنان صورت می گیرد که دستورات خود را از خارج از مرزها دریافت می کند.

جعجع یک روز پس از ملاقات با ملک سلمان بن عبد العزیز در جده ، طی گفتگویی که «الشرق الأوسط» با وی انجام داد گفت: «ایران باعث به تعویق افتادن انتخابات ریاست جمهوری لبنان تا اطلاع ثانوی شد، و برای این کار از حزب الله استفاده کرد چرا که این حزب با وجود این که در خاک لبنان است اما دستور العمل خود را از خارج از مرزها دریافت می کند و خواسته های طرفی که بودجه حزب را تأمین می کند و از آن حمایت می کند را اجرا می کند».

جعجع که یکی از برجسته ترین رقبای پست خالی ریاست جمهوری در لبنان به شمار می آید بر ضرورت تصویب قانون انتخاباتی جدیدی تأکید کرد. شایان ذکر است که از زمان پایان دوره ریاست جمهوری میشل سلیمان، رئیس جمهور سابق لبنان، در ماه می (اردیبهشت ماه) سال ۲۰۱۴ تا کنون، این پست خالی مانده است.

از سوی دیگر، جعجع تأکید کرد که عربستان سعودی در طول تاریخ خود، برای تأمین مالی شبه نظامیان یا سازمان های مسلح، بر دولت لبنان جهش نکرده است. وی همچنین تأکید کرد که مواضع عربستان سعودی از طریق ارائه تمامی تلاش ها و کمک ها برای حفاظت از لبنان و مرزها و زیر ساخت های آن در تمامی مراحل و در هر شرایطی ثابت بوده است.

شاهزاده محمد بن سلمان بن عبد العزیز جانشین ولیعهد و معاون دوم رئیس شورای وزیران و وزیر دفاع عربستان سعودی بعد از ظهر روز گذشته با جعجع دیدار کرد و دو طرف آخرین تحولات لبنان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.