الیسا سرطان را شکست داد … خوانندگان جهان عرب در شگفتی
الیسا خواننده ی لبنانی و مشهور جهان عرب اخیرا اعلام کرد مبتلا به بیماری سرطان سینه بوده و توانست این بیماری را شکست دهد.
او در پیج اینستگرامش نوشت: بیماری من بهبود پیدا کرده و من برنده شدم. تشخیص به موقع سرطان سینه می تواند زندگیتان را نجات بدهد. نادیده ش نگیرید، باهاش رو به رو بشوید. نه فقط برای خودتان بلکه برای کسانی که دوستتان دارند انجامش دهید.
به همین علت الیسا نام یکی از ترانه هایش را “الی بیحبونی” گذاشت. این پست اینستگرامیِ الیسا بیش از ۱ میلیون و ۲۰ هزار بازدید داشت. پیج الیسا در اینستگرام بیش از ۱۰ میلیون دنبال کننده دارد.
پس از این پست بود که موج پیام از طرف بسیاری از خوانندگان برای سلامتی الیسا منتشر شد. خوانندگانی همچون عاصی حلانی، وائل جسار، راغب علامه، نوال ذغبی؛ شیرین، کاظم الساهر، تامر حسنی، مایا دیاب، احلام خواننده ایرانی عرب تبار و … طی پیام هایی در توئیتر برای الیسا آرزوی سلامتی کردند.
الیسا این روزها مشغول آماده سازی کنسرت اعیاد لبنان بود و گفته می شود مردم قبل از کنسرت قرار گذاشتند با گل های صورتی به مناسبت شکست بیماری سرطان در کنسرت حضور پیدا کنند.
الیسا همچنین در ابتدای موزیک ویدئوی جدیدش نوشت “این موزیک ویدیو نباید شما را به گریه بیندازد. این دلیلی برای خندیدن است. شاد و شکرگذار باشید. ما میتونیم با سرطان مقابله کنیم وقتی که در مراحل اولیه راجبش بدانیم. همه شما را دوست دارم. الیسا”
میشال فاضل،سراینده و آهنگساز در این باره گفت: هیچکس از بیماری الیسا خبر نداشت و نگذاشت که کسی باخبر شود. همیشه هم خوش رفتار بود.
الیسا وقتی پارسال در کنسرت دبی از حال رفت اوایل دوره ی درمانش بود. الیسا در دوره ی درمان فصل پرکاری را پشت سر گذاشت. یعنی هم درحال ضبط آلبومش بود، هم مشغول ضبط هفتگی برنامه the voice و هم در این مدت مراحل درمانش را طی می کرد.
وقتی که پنجم ماه می در برنامه The Voice اجرای زنده داشت و آهنگ “یامرایتی” را با گروهش خواند طبق معمول عده ای منتقد گفتند الیسا play back خواند و هیچوقت نمی تواند لایو بخواند. در حالیکه هیچکس خبر نداشت که در همان روز، الیسا تازه از ویزیت دکتر و جلسه رادیوتراپی برگشته و خیلی خسته شده بود و به همین دلیل نتوانست لایو بخواند. با این وجود باز هم همان شب لبخند به لب داشت و با همه شوخی می کرد، می خندید و حقیقتِ بیماری اش را به هیچکس نفهماند. حتی افراد پشت صحنه هم متوجه این موضوع نشدند.
در نهایت باید گفت که علاقمندان به موسیقی، نمی توانند جهان عرب را بدون الیسا فرض کنند. الیسا در موسیقی جهان عرب به “ملکه الاحساس” هم شهرت دارد.