یاسین: کودتاگران کانتینرهای امدادی را در تعز توقف کرده اند…  آزاد سازی شهر نزدیک است

کودکی در حومه صنعا در حال حمل بشکه های پلاستیکی برای پر کردن آن ها از آب– عکس از آسوشیتد پرس

کودکی در حومه صنعا در حال حمل بشکه های پلاستیکی برای پر کردن آن ها از آب– عکس از آسوشیتد پرس

منابع سیاسی وابسته به حزب کنگره عمومی خلق یمن تأکید کردند که علی عبد الله صالح رئیس جمهور سابق یمن، تمامی اموال حزبی که ریاستش را به عهده دارد، توقیف کرد. اموال حزب میلیاردها دلار است و او از آن ها برای تأمین مالی جنگ کنونی استفاده می کند.

این منابع به «الشرق الأوسط» گفتند: «صالح اموال هنگفتی از دارایی های حزب برداشت کرده و می کند تا نیروهای خود را تأمین مالی کند، زیرا دارایی های او بر اساس تحریم های شورای امنیت سازمان ملل مسدود شده است. او همچنین با فشار وارد آوردن به سرمایه داران بزرگ و تاجران، تحت عنوان حمایت آنان از در معرض خطر قرار گرفتن منافع تجاریشان، از آن ها مبالغ زیادی پول دریافت کند».

از سوی دیگر منابع از تماس هایی بین رهبران حزب کنگره در خارج، با رهبران دیگر حزب در داخل سخن گفتند، که به منظور تشکیل یک نظر در درون حزب و فراهم کردن زمینه برای بازگشت «کنگره عمومی خلق» به زندگی سیاسی با لباسی جدید، و به دور از وابستگی به صالح و حوثی ها است. این تحرکات پس از اعلام تعدادی از مؤسسان «کنگره» مبنی بر برکناری صالح از ریاست حزب، و قصد آن ها برای سازماندهی یک جلسه در قاهره برای انتخاب رهبر جدیدی برای حزب صورت می گیرد.

در همین راستا، ریاض یاسین، وزیر خارجه یمن، روز گذشته گفت: «صالح با استفاده از دو کارت «داعش» و «القاعده» در عدن، آخرین کارت خود برای ترورها و حملات تروریستی را آغاز خواهد کرد». یاسین در کنفرانسی خبری در مقر سفارت یمن در ریاض گفت: «شبه نظامیان حوثی و نیروهای صالح بیش از ۲۰ کانتینر حاوی مواد امدادی را در تعز توقیف کرده اند». یاسین همچنین تأکید کرد: «آزاد سازی تعز از شبه نظامیان نزدیک شده است».