تلفات بی‌شمار حوثی‌ها در حمله ارتش ملی به الحدیده
منابع محلی از وقوع حمله‌هایی خونین میان نیروهای ارتش ملی یمن و شبه نظامیان حوثی در جنوب الحدیده خبر دادند.
این منابع در گفتگو با الشرق الاوسط گفتند همزمان با اعلام ائتلاف عربی حامی دولت یمن، حملات نظامی برای آزاد سازی این شهر آغاز شد.
این منابع همچنین عنوان کردند نیروهای این ائتلاف حمله‌های زیادی به جایگاه انقلابی‌ها در جنوب حدیده و پایگاه شبه نظامیان در شرق آن داشتند.
این شبه نظامیان مهمات خود را در مزرعه‌هایی نزدیک منطقه الجاح انبار کرده تا از آسیب در امان باشند که به این منطقه هم حملات زیادی صورت گرفت.
به گفته این منابع حوثی‌ها نیز از منطقه حسینه که قرارگاه آنان است نیروهای ارتش ملی را نشانه گرفتند.
در این میان، نیروهای ارتش ملی اعلام کرد که حدود ۱۳۰۰ تن از حوثی‌ها را در عرض ۱۰ روز طی حمله به مران در غرب صعده کشته است.
بر اساس گزارش پایگاه الکترونیکی ارتش ملی به گفته عبدالکریم السدعی یکی از فرماندهان ارتش ملی، نیروهای این ارتش توانسته‌اند در منطقه جرف سلمان در شمال مران که پناهگاه عبدالملک الحوثی رهبر حوثی‌ها است پیشروی کنند.
وی افزود به ضریح حسین الحوثی بنیانگذار گروهک تروریستی حوثی در جمیمه نیز نزدیک شده که یکی از مناطق مقدس آنان است.
طه الشمساوی از دیگر فرماندهان ارتش ملی به پایگاه اینترنتی ارتش ملی «سپتامبر.نت» اعلام کرد نیروهای ارتش ملی در هر زمانی آماده مبارزه با شبه نظامیان هستند.
وی عنوان کرد که در منطقه تحت فرماندهی او، نیروهای ارتش به پیروزی‌های زیادی دست یافته‌اند و آنها این حملات را تا به دست آوردن پیروزی کامل ادامه می‌دهند.
وی افزود تجربه ثابت کرده است که این شبه نظامیان فقط زبان زور و اسلحه را می‌فهمند و هم اکنون نفس‌های آخر خود را می‌کشند چرا که تعداد زیادی از آنها کشته شدند.