کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  با نبیل فهمی وزیر امور خارجه مصر  دیدار کرد

کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با نبیل فهمی وزیر امور خارجه مصر دیدار کرد

کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه با نبیل فهمی وزیر امور خارجه مصر دیدار کرد. دو طرف در این دیدار بحران سوریه، مصر و فلسطین را مورد بحث و گفتگو قرار دادند.

در این دیدار که در وزارت خارجه مصر در قاهره برگزار شد، اشتون و فهمی درباره امکان مشارکت اتحادیه اروپا برای تعریف چهارچوبی برای گفتگو میان دولت حاکم و مخالفان اسلامگرا تاکید شد.

رویترز به نقل منابع دیپلماتیک اروپایی گزارش داد اشتون تلاش دارد احتمال بررسی پیوستن دیگر احزاب به مذاکرات ملی و به دوران حکومت انتقالی برگردند.

منبع دیپلماتیک رویترز که خواست نامش فاش نشود گفت: «با وجود آن که وضعیت حاضر بسیار دشوار است و مصالحه واژه سنگینی در مصر شده است، اما شرایط سیاه و سفید نیست.»

فهمی نیز در تازه ترین سخنان خود بدون اشاره به احتمال پیوستن اخوان المسلمین در مذاکرات آشتی ملی، تاکید کرد: «اتحادیه اروپا یکی از شرکای اصلی مصر باقی خواهد و تلاش خواهیم کرد تا همکاری های تجاری میان مصر و این اتحادیه را گسترش دهیم.»

بحران سوریه و تلاش های مصر برای برگزاری نشست ژنو ۲ و مذاکرات درباره تجدید مذاکرات صلح میان فلسطین و اسرائیل از دیگر محورهای اصلی مورد بررسی در این دیدار بود.

کاترین اشتون همچنین با عمرو موسی رئیس کمیته تدوین و اصلاح قانون اساسی مصر و احمد الطیب شیخ الازهر دیدار کرد.

این اولین دیدار اشتون از مصر پس از سوم ژوئیه زمان برکناری مرسی از قدرت بود.

وی در ادامه سفرش با شماری از مقامات بلندپایه مصری از جمله عدلی منصور رئیس جمهوری موقت، عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع، و حازم الببلاوی نخست وزیر دیدار خواهد کرد.