محکومیت شلاق زدن دهها دانشجو و کارگر در ایران از سوی سازمان ملل

امام خمینی رهبر سابق ایران

امام خمینی رهبر سابق ایران

علی خمینی نوه اولین رهبر ایران از اعدام های گسترده ای که طی سال های حکومت پدر بزرگش صورت گرفت دفاع کرد و گفت، قاطعیت وی در اداره کشور دلیل اصلی ثبات نظام ایران پس از انقلاب است.

علی خمینی در یک سخنرانی در حوزه علمیه قم، انقلاب های «بهار عربی» را با انقلاب ایران مقایسه کرد و به ناآرامی هایی که پس از اعلام انقلاب در سال ۱۹۷۹ از سوی خمینی در چهار گوشه ایران ، مانند اهواز، کردستان، بلوچستان و آذربایجان رخ داد اشاره کرد.

نوه خمینی ذکر کرد پدر بزرگش موفق شد آن بحران ها را مدیریت کند و آرامش را به کشور بازگرداند. وی گفت: «اگر امام با ملایمت رفتار می کرد، کشور پس از سی سال آرام نمی ماند».

در همین راستا، کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل متحد دو روز پیش در بیانیه ای، شلاق زدن ۱۷ تن از کارگران معادن طلا در روز جمعه گذشته در استان آذربایجان غربی به دست مقامات ایران را محکوم کرد. سازمان ملل همچنین شلاق خوردن ۳۵ تن از دانشجویان دانشگاه قزوین، به علت مشارکت در مراسم فارغ التحصیلی که دانشجویان بدون آگاهی مدیریت دانشگاه آن را ترتیب داده بودند، را محکوم کرد. سازمان ملل متحد با غیر انسانی و ظالمانه دانستن اجرای این احکام، از ایران خواست به کنوانسیون های حقوق بشر، که پیش از این امضا کرده است پایبند باشد.