نشست امروز سازمان درباره انتخاب دبیرکل نیجریایی و بازگشت گابن تصمیم گیری خواهد کرد

اپک

اپک

در حالی که بسیاری ها در انتظار نتایج نشست امروز وزرای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اپک) در وین هستند، چندین منبع تأکید کردند  خالد الفالح وزیر انرژی عربستان سعودی به نمایندگی از کشورش در حال مطالعه چندین راه حل است که در این نشست آن ها را ارائه خواهد کرد، که از آن جمله بالا بردن سقف تولید به میزان ۳۲ میلیون بشکه در روز، به جای سقف قدیمی تولید که روزانه ۳۰ میلیون بشکه بود، برای کمک به کشورهایی می باشد که می خواهند تولید خود را بالا ببرند.

در همین راستا، الفالح به برگزاری جلسات با همتایان خود در کشورهای عضو «اپک» ادامه داد؛ وی روز گذشته با وزیران خارجه کویت ، قطر ، امارات ، نیجریه ، ونزوئلا و الجزایر دیدار کرد، و همچنین با رئیس شرکت روسی «لوک اویل» ملاقات کرد. خولیو دل پینو وزیر انرژی ونزوئلا پس از دیدار با الفالح به خبرنگاران گفت: «جلسه عالی بود».

پس از جلسات زیادی که الفالح برگزار کرد، تحلیلگران به این نتیجه رسیدند که عربستان سعودی برای حمایت از «اوپک» و ارائه راه حل های بسیاری برای جلب رضایت همه مصمم است. در نشست امروز در خصوص تعیین محمد بارکیند نامزد نیجریایی به عنوان دبیر کل سازمان به جای عبد الله البدری دبیرکل لیبیایی، و همچنین بازگشت گابن به سازمان بحث و مناقشه خواهد شد.