محمد حسن آصفری نماینده مجلس ایران

محمد حسن آصفری نماینده مجلس ایران

یکی از نمایندگان مجلس ایران تاکید کرده است فعالیت تاسیسات آب سنگین اراک به هیچ عنوان تعطیل شدنی نیست.

به گزارش خبرگزاری رسمی ایرنا، محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران روز یکشنبه گفته است که تاسیسات آب سنگین اراک دارای مصارف دارویی، درمانی و تحقیقاتی است و فعالیت تاسیسات آب سنگین اراک به هیچ عنوان تعطیل شدنی نیست.

وی گفت: “آمریکا و غربی ها نمی توانند ادعایی را درباره آب سنگین اراک مطرح کنند، زیرا این تاسیسات به هیچ عنوان تعطیل شدنی نیست.”

وی تصریح کرد: ما معتقدیم که امروز موضوع هسته ای مساله بسیار با اهمیت و مهمی است و همه باید کمک کنیم تا صنعتی که بومی شده، توسعه پیدا کند.

آصفری گفت: امروزصنعت هسته ای کشور موثر و کارآمد است، ضمن اینکه استفاده از این انرژی صرفه اقتصادی نیز به همراه دارد.

وی ادامه داد: برخی کشورها تلاش می کنند با موضع گیری های نابجا بر سر فعالیت های هسته ایران چالش ایجاد کنند که ما نباید اجازه دهیم مانع تراشی آنها به نتیجه برسد.

وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا شنبه گذشته گفته بود که در توافق نهایی، ایران می تواند به غنی سازی در داخل برای مصارف عملی اش ادامه دهد و توقع برچیدن برنامه غنی سازی ایران غیرمنطقی است.

وی گفت: برنامه غنی سازی ایران لازم است در چارچوب محدود و سنجیده و تحت نظارت کامل بازرسی صورت پذیرد.

از سوی دیگر علی اکبر ولایتی مشاور رهبر ایران در امور بین الملل هم هفته پیش گفته بود: ایران با تاکید بر حق استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای، فردو و اراک را تعطیل نکرده و سانتریفیوژها را هم کم نمی‌کند؛ با این حال در مذاکرات هسته‌ای با ۱+۵ هم‌چنان حضور خواهد داشت.