وزیر امور خارجه امارات از امیر سلطان بن سلمان بن عبدالعزیز، رئیس سازمان ملی گردشگری و میراث سعودی به دلیل راه‌اندازی نمایشگاه «راه‌های تجارت در جزیره عربی- شاهکارهای سعودی در طول تاریخ» در موزه «لوور ابوظبی» در امارات تقدیر و تشکر کرد.
به گزارش الشرق الاوسط، شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان تأکید کرد: «افتتاح نمایشگاه شاهکارهای سعودی در ابوظبی، چیزهای فراوانی به روابط قوی امارات و پادشاهی عربی سعودی خواهد افزود، به‌ویژه اینکه این رویداد با چهل و هفتمین سالگرد عید ملی امارات همزمان شد».
وزیر خارجه امارات در ادامه افزود: «ما از این رویداد بسیار خرسندیم و به آن می‌بالیم، من شخصا از دیدار با برادر و دوست عزیزم امیر سلطان بن سلمان بسیار خوشحالم. امیدواریم این اتفاق را نه تنها در مفهوم فرهنگی، بلکه در مفهوم انسانی آن نیز ببینیم، رویدادی که محبت و نزدیکی بین ملت امارات و پادشاهی عربی سعودی را هر روز بیشتر و بیشتر کند».
وی در ادامه یادآور شد: «این نمایشگاه میزان ارتباط ما با تاریخ، زمان و هنر و زیبایی و خلاقیت را به تصویر می‌کشد، من معتقدم رویدادهای این چنینی ما را با گذشته خود بیشتر آشنا می‌کند و جوانانمان را به خلاقیت و ابداعات بیشتر ترقیب می‌کند».
موزه «لوور ابوظبی» از ۷ نوامبر تا ۱۶ فوریه ۲۰۱۹ میزبان نمایشگاه «راه‌های تجارت در جزیره عربی- شاهکارهای سعودی در طول تاریخ» خواهد بود. این موزه پانزدهمین ایستگاه نمایشگاه است.
برگزاری این نمایشگاه در موزه لوور در امارت ابوظبی یکی از نمایشگاه‌ها و فعالیت‌های مشترک بین دو کشور به‌شمار می‌رود.
رابطه بین امارات متحده عربی و پادشاهی عربی سعودی رابطه‌ای برادرانه و قوی است که خطوط تاریخی مشترکی با یکدیگر دارند.