پوستر حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان

پوستر حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان

دبیر کل حزب الله حسن نصرالله در تازه ترین مصاحبه خود در مورد سیاست خارجی ایران اظهار نظر کرد و هشدار داد حمله اسرائیل به ایران تبعات سنگینی در بر خواهد داشت.

نصرالله که رهبر گروه مسلح حزب الله در لبنان است در مصاحبه خود با تلویزیون المیادین در همین کشور اظهار داشت: «به شخصه در آینده نزدیک حمله اسرائیل به جمهوری اسلامی ایران را محتمل نمی بینم.»

وی افزود: «تصمیمی [از سوی ایران] گرفته شده است که [به حمله احتمالی] پاسخی داده شود و آن پاسخ سنگین خواهد بود.»

[inset_right]«اگر اسرائیل ایران را هدف حمله قرار دهد، پاسخ ایران تنها به داخل اسرائیل محدود نخواهد شد و ایران تنها به اسرائیل بسنده نخواهد کرد. آمریکا باید جور اسرائیل را بکشد.»[/inset_right]

وی که در سخنان خود از کیسه حزب الله خرج نمی کرد با تاکید بر این که ایران در حمایت از خود در برابر اسرائیل مستقل عمل خواهد کد، در ادامه گفت: «اگر اسرائیل ایران را هدف حمله قرار دهد، پاسخ ایران تنها به داخل اسرائیل محدود نخواهد شدو ایران تنها به اسرائیل بسنده نخواهد کرد. آمریکا باید جور اسرائیل را بکشد.»

سخنان حسن نصرالله در مورد سیاست خارجی ایران، اسرائیل و آمریکا در شرایطی منتشر می شود که وی جز اشتراکات ایدئولوژیکی هیچ مقام یا پست سیاسی در دولت و حکومت جمهوری اسلامی ندارد.

سخنان نصرالله در مورد روابط بین المللی این سه کشور ثالث، روز گذشته، ۱۳ شهریور، یدیعوت نیوز در گزارشی جنجالی فاش کرد، مقام های آمریکایی از طریق کانال همپیمانان اروپایی خود پیامی به مقام های ایرانی فرستادند مبنی بر این که آمریکا خود را درگیر حمله احتمالی از سوی اسرائیل نخواهد کرد و در مقابل از ایران می خواهد که پایگاه های استراتژیک آمریکایی را هدف قرار ندهد.

نصرالله خاطر نشان کرد، همچنان در میان سران اسرائیلی برا یحمله به ایران اختلاف نظر وجود دارد. اشاره وی به سخنان «الیاهو وینوگراد» رئیس سابق دیوان عالی اسرائیل است که در هفته جاری از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و «ایهود باراک» وزیر دفاع اسرائیل، به دلیل عنوان کردن اظهارات «شدیدا غیرمسئولانه» مبنی بر حمله به ایران به شدت انتقاد کرد.