پارلمان مصر از سفر تاریخی پادشاه عربستان استقبال می کند

قاهره

قاهره

مصر آماده استقبال از ملک سلمان بن عبد العزیز پادشاه عربستان سعودی می شود که قرار است امروز به دعوت عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور مصر وارد این کشور شود. احمد قطان سفیر عربستان سعودی در قاهره  سفر پادشاه این کشور به مصر را «تاریخی و بی سابقه» توصیف کرد و گفت: «این سفر بر عمق روابط میان دو کشور تأکید می کند».

در همین راستا، پارلمان مصر روز گذشته در نشست هفتگی خود از این سفر استقبال کرد و آن را نشان دهنده عمق روابط استراتژیک میان دو کشور دانست.

پارلمان پروژه های برپا شده، و اقدامات جذب سرمایه ای به ارزش ۱٫۵ میلیارد دلار برای توسعه شبه جزیره سینا  را بررسی کرد. این پروژه طی نشست وزارت همکاری بین المللی و بانک توسعه عربستان سعودی در پنجمین نشست شورای هماهنگی مصر- عربستان که در ۲۰ مارس ۲۰۱۶ در ریاض برگزار شده بود به امضا رسید.

ناصر حمدی سفیر مصر در عربستان سعودی نیز به نوبه خود به «الشرق الأوسط» گفت سفر پادشاه عربستان سعودی به مصر از نظر معنا و از نظر زمانی تاریخی است و روابط بین دو کشور را به افق های جدیدی منتقل می کند. وی تأکید کرد این سفر با امضای توافقنامه هایی همراه خواهد بود که شورای هماهنگی آن را تصویب کرده بود و مهم ترین آن ها، مسکن، کشاورزی و جلوگیری از مالیات مضاعف است.