سان فرانسیسکو: مساعد الزیانی
شرکت بزرگ الکترونیکی آمریکا «آپل» امروز از مجموعه محصولات جدید خود رونمایی می‌کند.
به گزارش الشرق الاوسط،  انتظار می‌رود این برند یک دگرگونی کلی در محصولات خود ایجاد کند. اما در بعضی از محصولات تنها مزیت‌های محدودی اضافه کرده است.
شرکت آپل با توجه به محصولات جدید خود، انتظار می‌رود فصل فروش خوبی را در پیش خواهد داشت.
شنیده‌ها حاکی از آن است که این شرکت در نظر دارد سه نسخه جدید و متفاوتی از گوشی هوشمند «آیفون»، یک نسخه به روزرسانی شده از تبلت «آی پد پرو»، ساعت هوشمند «آی واچ» با صفحه‌ای بزرگ‌تر و اضافه بر آن نسل جدید کامپیوتر «مک» و همچنین وسایل جانبی مانند شارژر بی سیم «ایر پاور» را به بازار عرضه کند.
این شرکت از هفته پیش دعوت‌نامه‌هایی را برای شرکت در جشن رونمایی از محصولات جدید خود را توزیع کرده است. قرار است این جشن امروز در آمفی‌تئاتر استیو جابز، بنیانگذار این شرکت در مقر اپل در شهر کوپرتینو، کالیفرنیا برگزار شود.
شواهد نشان می دهد که آپل، سه نسخه جدید آیفون را بر پایه گوشی «آیفون X» طراحی کرده است که در آن «کلید هووم» یکی از بارزترین ابتکارات آپل، حذف و نمای گوشی تنها به یک صفحه نمایشگر تبدیل شده است.
در این آیفون جدید به جای قفل تاچ از قفل رخ‌نما استفاده شده است و همچنین در یکی از سه نسخه جدید امکان استفاده از دو سیم کارت وجود دارد.
شرکت آپل اولین شرکت آمریکایی در بازار بورس، بر اساس معاملات روز پنج شنبه ۲ آگوست، ارزش بازاری یک تریلیون دلاری را به خود اختصاص داد همچنین گوشی های آیفون باعث ایجاد رشد اقتصادی و یک روند صعودی در ده سال اخیر را برای این شرکت رقم زده است.