قاهره : حازم بدر

یک موسسه مصری در اسکندریه در شمال این کشور، روز گذشته و به مناسبت روز جهانی قهوه، مسابقه‌ای برای دوستداران قهوه برگزار کرد. صدها تن از جوانان مصری برای تست طعم قهوه در این مسابقه شرکت کردند.

به گزارش الشرق الاوسط، هر سال مردم جهان به ویژه کشورهای صادرکننده قهوه و واردکنندگان عمده آن، این روز را جشن می‌گیرند. این روز یعنی ۱ اکتبر از سوی سازمان بین‌المللی قهوه تعیین شد. این سازمان در سال ۱۹۶۳ در لندن تأسیس شد.

مرکز برگزارکننده این جشن در مصر تصمیم گرفت که این جشن را به مدت چند روز و همزمان با تعطیلات آخر هفته برگزار کند.

در این مسابقه که توسط باشگاه خدماتی «روتراک راقوده» اسکندریه برگزار شد، ۵ تن از جوانان با بستن چشمان خود در مسابقه تشخیص انواع مختلف قهوه شرکت کردند که فقط ۳ نفر موفق به دریافت جایزه شدند.

جایزه این مسابقه که با استقبال شهروندان روبرو شد، دریافت تخفیف‌های ویژه از یکی از کافی‌شاپ‌های مشهور بود.

این مسابقه یکی از قسمت‌های جشن روز جهانی قهوه بود. یکی دیگر از مسابقات این روز سِرو هنرمندانه قهوه بود که تعدادی دیگر از جوانان در این مسابقه شرکت کردند. مسابقه دیگری نیز در خصوص اطلاعات عمومی درباره قهوه برگزار شد.

اشرف العقر، مسئول برگزاری این مسابقه در گفتگو با «الشرق الاوسط» گفت : «برای سومین سال پیاپی این مسابقه را برگزار می‌کنیم و امسال بخش‌های جدیدی را به این برنامه اضافه کردیم.»
وی افزود: «امسال بر جنبه‌های آموزشی و تاریخی تمرکز کردیم و سؤالاتی مطرح کردیم که برخی از آنها به این شکل بود: منشأ قهوه، اتیوپی بوده یا شبه جزیره عربی؟ میزان مصرف نرمال روزانه قهوه چقدر است؟ و چگونه انواع مختلف قهوه تهیه می‌شود؟»