طی دو روز اخیر تب هشتگ‌های ضد در شبکه‌های اجتماعی مصر به راه افتاده‌است؛ پسران جوان مصری در هشتگی با عنوان «بگذار ترشیده شود» اعتراض خود نسبت به افزایش هزینه‌های ازدواج در مصر را اعلام کردند.
به گزارش الشرق الاوسط، این در حالی است که چند روز پیش کمپین «بگذار بپوسد» در اعتراض به حرص و طمع تاجران و توزیع‌کنندگان خودور در مصر، پس از لغو گمرک ماشین‌های اروپایی نیز راه‌اندازی شده بود.
کمپین «بگذار ترشیده شود» که در توییتر و فیسبوک برای مخالفت با ازدواج و تحریم آن و در اعتراض به هزینه‌های بالای ازدواج راه‌اندازی شده، جنجال آفریده‌است. فارس السید یکی از اعضای کمپین گفت: «رهایش کن و در آسایش زندگی کن بدون اینکه به این سؤال جواب بدهی که کجا بودی».
این در حالی است که برخی از دختران در پاسخ به این کمپین گفتند: «اگر ترشیده شود بهتر از این است که تحت سلطه و ظلم شما قرار بگیرد».
صفحه «نساء مصر» در بیانیه‌ای در صفحه رسمی فیسبوک خود در واکنش به این هشتگ نوشت: «زنان مصر عادت کرده‌اند که همواره مورد توهین قرار بگیرند، واضح است که این کمپین در پاسخ به پیشنهاد شورای ملی زنان در خصوص قانون احوال شخصی جدید است».
عمر ادیب مجری و یکی از اهل رسانه مصر ضمن انتقاد از این کمپین گفت: «این اقدام بسیار ناپسند است. آیا جنون مردانگی در مصر به جایی رسیده که زنان را به نشستن در خانه و عدم ادمه زندگی خود به شکل طبیعی تهدید می‌کند».
سعید صادق استاد علم جامعه‌شناسی سیاسی در گفتگو با «الشرق الاوسط» اشاره کرد: «این گونه کمپین‌ها به دلیل خلاء و انزوای سیاسی موجود در مصر است».
عبدالفتاح درویش استاد روانشناسی نیز دلیل اینگونه هشتگ‌ها و کمپین‌ها را تقلید جوانان از غرب در خصوص شورش و اعتراض نسبت به هر چیزی است که گران می‌شود.