کریستف دو مارژری، مدیر عامل شرکت نفتی توتال - عکس از خبرگزاری فرانسه

کریستف دو مارژری، مدیر عامل شرکت نفتی توتال – عکس از خبرگزاری فرانسه

کریسف دومارژری مدیرعامل شرکت نفتی توتال فرانسه در سانحه ای که برای هواپیمای وی در فرودگاه مسکو پیش آمد، کشته شد.

به گزارش خبرگزاری ها، جت خصوصی حامل دومارژری هنگام ترک فرودگاه مسکو در شامگاه دوشنبه براثر مه غلیظ با یک دستگاه برف روب در محوطه فرودگاه برخورد کرده و تمام سرنشینان آن کشته شده اند.

مقامات روسی تحقیقاتی را در مورد تصادف این جت فالکون که از مسکو راهی پاریس بود، آغاز کرده اند.

دومارژی ۶۳ ساله، از حدود ۱۵ سال پیش بر فعالیت های این شرکت چندملیتی نفتی فرانسه که یکی از بزرگ ترین شرکت های نفتی جهان محسوب می شود، نظارت می کرد .

مقامات شرکت توتال با ابراز تاسف٬ وقوع این حادثه و کشته شدن مدیرعامل این شرکت را تایید کرده اند.

کریستف دو مارژری ۶۳ ساله برای شرکت در نشستی با دولت روسیه که قرار بود روز دوشنبه مکانی در حوالی مسکو برگزار شود وارد این کشور شده بود. او از چهره‌های برجسته در میان مدیران ارشد کمپانی‌های نفتی دنیا بود که در پاریس تحصیل کرده بود و از سال ۲۰۰۷ به این سمت منصوب شده بود.

دو مارژری از ماه مه ۲۰۱۰ ریاست هیات مدیره کمپانی توتال را هم بر عهده داشت و پیش از آن مدیر بخش اکتشافات و تولید توتال بود.

توتال که از لحاظ سرمایه با ارزشی در حدود ۱۰۲ میلیارد یورو در جایگاه چهارم برترین کمپانی‌های نفتی جهان نشسته٬ یکی از مهم‌ترین سرمایه‌گذاران خارجی در روسیه است.

خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده که دفتر دادستانی محلی در روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که مقامات روسیه تحقیقات اولیه پیرامون تصادف جت فالکون کریستف دو مارژری را آغاز کرده‌اند.

دو مارژری همواره از حامیان سیاست‌های روسیه در حوزه انرژی بود و در زمان اوج اختلافات روسیه با اوکراین هم همچنان از سیاست‌های روسیه دفاع می‌کرد.

او در ماه ژوئیه در مصاحبه‌ای با خبرگزاری رویترز گفته بود که «اروپا باید فکر کردن به قطع وابستگی خود به گاز روسیه را از سر بیرون کند و بهتر است به جای آن به ایمن‌تر کردن راه‌های انتقال (گاز) آن بیاندیشد.»