شیخ محمد بن راشد آل مکتوم نایب رئیس دولت امارات و حاکم دبی، دیروز طرح الکترونیکی آموزشی خود موسم به مدرسه را بازگشایی کرد.
به گزارش الشرق الاوسط، این طرح دربرگیرنده پنج هزار درس آموزشی است که شامل دروسی مانند ریاضیات و زیست و فیزیک و علوم می‌شود و از کلاس اول تا پایان دوره دبیرستان را در برمی‌گیرد.
این طرح که در قالب نهاد جهانی ابتکارات محمد بن راشد آل مکتوم قرار می‌گیرد با هدف پیشرفت محتوای آموزشی به زبان عربی آغاز به کار کرده و از راه ترجمه روش‌های به روز آموزش و پرورش مطالب خود را به زبان عربی برای دانش آموزان ارائه می‌دهد و به صورت رایگان تقدیم به پنجاه میلیون دانش آموز عرب می‌کند.
محمد بن راشد در این باره بیان کرد که ساختن آینده ای بهتر از آموزش ابتدایی شروع می‌شود و آموزش الکترونیکی می‌تواند در راستای این اهداف قرار گیرد.
او افزود که راه رسیدن به میلیونها دانش آموز عرب و آموزش آنها همانا از راه تکنولوژی صورت می‌پذیرد. آغاز فعالیت طرح «مدرسه» گام نخست برنامه ای است که محمد بن راشد در خصوص ترجمه در پیش گرفته و هدف خود را ترجمه پنج هزار فیلم آموزشی و تعریب (ترجمه به عربی) یازده میلیون کلمه اعلام کرده که از راه تکیه بر آخرین روش‌های علمی و آموزشی به دست می‌آید.
این کار عظیم با مشارکت خیل انبوهی از متخصصان عرب در حال کار است و تلاش می‌کند بهترین روش‌های به روز آموزش و تعلیم را به زبان عربی در دسترس همگان به ویژه دانش آموزان بگذارد.
طرح مدرسه در خلال برنامه‌های آینده خود تلاش می‌کند حوزه‌های دیگری را به زبان عربی تدوین کند و علومی مانند زبان عربی و کامپیوتر و هندسه را وارد حیطه طرح مدرسه کند. همچنین در تلاش است تا از راه توافق‌نامه‌هایی با بسیاری از نهادهای آموزشی جهانی مجال کار خود را بهبود بخشد.
طرح مدرسه تلاش می‌کند بهترین و به روزترین روش‌های آموزشی را به زبان عربی و به‌طور رایگان در دسترس پنجاه میلیون دانش آموز عرب بگذارد و دروس مختلفی را برای آموزش هر چه بهتر آنها تدارک ببیند تا برای پیشرفت حوزه آموزش و پرورش ملت عرب یاری رساند و دانش آموزان را برای ادامه تحصیل تشویق کند و برای آموزش مدرسه بهترین کمک حال باشد.