بانک مرکزی انگلیس ممکن است عکس یک زن مسلمان را بر روی یک اسکناس ۵۰ پوندی که در تاریخ بریتانیا بسیار مورد توجه است، چاپ کند.
چندین شخصیت مشهور در نظرسنجی‌های بانک مرکزی اعلام کردند که تصویر «نور عنایات خان» جاسوس سابق بریتانیا که در دوران اشغال نازی‌ها در جنگ جهانی دوم در فرانسه مشغول به کار بودند، چاپ شود.
وی در سال ۱۹۱۴ در روسیه به دنیا آمد، وی از پدری هندی به نام عنایات خان امیر صوفیان هند، و مادری آمریکایی متولد شد. نور بعدها به فرانسه رفت در سال ۱۹۴۰ به انگلستان منتقل شد و آنجا به ارتش این کشور پیوست.
نور به یگان ماموریت‌های ویژه، ملحق شد، این یگان یک مرکز اطلاعاتی انگلیس بود. سپس به عنوان یک متخصص در بخش ارتباطات بی سیم درآمد . اما برادرش ولایت، به نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا پیوست.
نصرت غنی، وزیر ارتباطات انگلیس، با اشاره به خدمات شایسته نظامی عنایات، حمایت خود را از چاپ تصویر این شخصیت بر روی اسکناس ۵۰ پوندی ابراز کرد
رئیس کمیته روابط خارجی مجلس عوام، تام توجندات، گفت «این گام با ارزشی برای تقدیر از وی چه به عنوان یک مسلمان یا یک زن یا قهرمان است، نور با تیزهوشی هرچه تمام کار خود را انجام می‌داد».
پس از وفات وی، انگلیس، مدال صلیب جورج (بالاترین افتخار به غیر نظامیان در بریتانیا) به او هدیه داد، همچنین فرانسه به پاس زحمات وی مدال «صلیب جنگ» را اهدا کرد.
بنای یادبود او در میدان گوردون لندن ساخته شد، جایی که برای خواندن و نوشتن در آنجا بسیار خوب است.
با این حساب نور اولین و تنها زن آسیایی است که تا به امروز مجسمه وی در لندن احداث می‌شود. پادشاه بریتانیا از این مجسمه در سال ۲۰۱۲ رونمایی کرد.