حسین رحیمی فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرد که ۵۰ درصد تست مواد مخدر و الکل رانندگان مشکوک مثبت بوده است.

این آمار در حالی اعلام شده است که خرید، فروش و مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر در ایران جرم تلقی می شود.

در گزارش روز دوشنبه هفت بهمن (۲۷ ژانویه) خبرگزاری فارس آمده است که حسین رحیمی با اشاره به افزایش این آمار در سال جاری شمسی (۱۳۹۲) نسبت به سال گذشته (۱۳۹۱) گفت: «در ۹ ماه ابتدایی ۹۱، از ۴۰۲ تست انجام شده مواد مخدر و مشروبات الکلی از رانندگان تعداد ۱۶۹ مورد مثبت بوده است.»

به گفته وی «این در حالی است که در مدت مشابه سال جاری از ۵۲۶ مورد تست انجام شده، ۲۷۲ مورد مثبت بوده است.»

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی تهران در آمار خود به کاهش ۴۰ درصدی کشته های تصادف در تهران خبر داد و گفت: «تعداد کشته های تصادفات تهران از یک هزار و ۴۶۰ نفر در سال گذشته به ۸۱۹ نفر در سال جاری رسیده است.»

به گفته پلیس راهنمایی و رانندگی ایران (راهور) یکی از اهداف اجرای طرح «تست اعتیاد و الکل»، کنترل تصادفات و کاهش تلفات است. راهبرد اصلی رسیدن به این مهم پایش حوادث است تا از این طریق بتوانند علت ها را پیدا کرده و از وقوع این رویدادها پیشگیری کنند.

همچنین در خبری دیگر خبرگزاری ایسنا از ثبت ۵۰۰ هزار تخلف شبانه و توقیف ۱۳هزار خودرو در نیمه دوم سال جاری شمسی در تهران خبر داد.

در این گزارش آمده است که رحیمی رییس پلیس راهنمایی تهران از توقف ۱۳ هزار خودوری متخلف در این مدت خبر داده است.

اجرای طرح ضربتی برخورد با تخلفات رانندگی در شب ها از اردیبهشت سال ۱۳۹۱ شمسی در تهران آغاز شده است.

به گفته رحیمی در طرح «برخورد شبانه» با تخلفات شبانه رانندگی با هر گونه سرعت غیرمجاز ،‌لایی کشی و ایجاد مزاحمت ها رانندگی برخورد شدید می شود.

گفته می شود پلیس راهنمایی و رانندگی تهران این طرح را به دنبال گلایه برخی شهروندان از وضعیت رانندگی برخی رانندگان در شب اجرا کرد.

سردار حسین رحیمی رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به خبر آنلاین گفت: «بسیاری از شهروندان شبها بزرگراه‌های پایتخت را به پیست رالی خود تبدیل کرده‌اند،ب نابراین پلیس راهنمایی و رانندگی در مناطقی که بیشترین تخلفات سرعت و سبقت غیر مجاز و لایی کشی انجام را شناسایی کرد و این طرح را در این مناطق اجرایی کرد.»

به گفته وی فعلا خودروی این رانندگان متخلف به پارکینگ منتقل می شود اما در صورتی که وضعیت غیرعادی داشته باشند قطعا مورد تست سلامت روحی و روانی و تست مواد مخدر و مشروبات الکلی نیز قرار می‌گیرند.