سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: برای نخستین بار در طول سالهای متمادی ایران و گروه ۱+۵ شانس واقعی برای کسب توافق را به دست آورده اند.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه در گزارشی، جزییات دیدار روز گذشته وزیر خارجه روسیه با محمدجواد ظریف امور وزیر خارجه ایران در ژنو را اعلام کرد.

وزیران خارجه ایران و روسیه در این دیدار به تفصیل درباره وضعیت مذاکرات گروه ۱+۵ و ایران برای حل و فصل مساله هسته ای گفت وگو کردند.

به گزارش وزارت خارجه روسیه، طرفین به نکات کلیدی در مواضع ایران و گروه ۱+۵ که مانع دستیابی به راه حل در مذاکرات می شود، توجه خاص داشتند.

طرف های ایرانی و روس به تبادل نظر گسترده درباره راههای حل و فصل اختلاف ها برای کسب توافق نهایی در مذاکرات کنونی ژنو پرداختند.

لاوروف گفت: «برای نخستین بار در سالهای متمادی گروه ۱+۵ و ایران شانس واقعی برای توافق به دست آورده اند و تحقق این امکان به نفع هر دو طرف خواهد بود.»

وی افزود: «طرف روسی به کمک برای دستیابی به توافقی که به نفع همه طرف های مذاکره کننده باشد و موجب تقویت ثبات و امنیت در جهان شود، ادامه خواهد داد.»

در این دیدار برخی مسایل بین المللی هم مطرح و مورد بحث قرار گرفت.

به گزارش دیگری از وزارت امور خارجه روسیه، لاوروف با کاترین اشتون نماینده سیاسی اتحادیه اروپا دیدار و درباره مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ با وی گفت وگو کرد.

دو طرف درباره وضعیت مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ در ژنو و اختلاف های میان دو طرف در مورد موضوع هسته ای ایران به تبادل نظر پرداختند.

راههای دستیابی به توافق قابل قبول میان ایران و ۱+۵ در مرکز توجه دو طرف قرار داشت.