فیروزآبادی رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران - رویترز

فیروزآبادی رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران – رویترز

رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران از آمادگی نظامی ایران خبر داد واعلام کرده است که این کشور برای جنگ تعیین کننده با آمریکا و اسراییل آماده است.

خبرگزاری فارس امروز چهارشنبه بیست و سوم بهمن (۱۲ فوریه) به نقل از حسن فیروزآبادی رییس کل نیروهای مسلح ایران نوشت: «ما برای جنگ تعیین کننده با آمریکا و رژیم صهیونیستی آماده هستیم.»

گفته می شود اظهارات فیروز آبادی در واکنش به برخی از صحبت های مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه “گزینه های نظامی علیه ایران روی میز است” مطرح شده است.

فیروزآبادی در صحبت های خود به این موضوع اشاره کرده است که ایران برای این جنگ سال ها برنامه ریزی کرده و در همین راستا رزمایش های مختلفی را انجام داده است.

رییس کل نیروهای مسلح اعلام کرد که نیروهای ما برای نبرد آماده هستند و افزود: «اگر جنگی علیه ایران رخ دهد، (ایران) میدانی برای دشمن باقی نخواهد گذاشت و خودشان هم این موضوع را می دانند.»

فیروز آبادی در صحبت های خود تمام کشورهایی که به آمریکا کمک کنند را نیز تهدید کرده و گفته است: « ما خصومتی با کشورهای منطقه نداریم، اما اگر از پایگاه های آمریکا در منطقه مورد هدف قرار بگیریم، آنجا را خواهیم زد.»

وی هشدار داده است که «اگر از هر سرزمینی به نیروهای ما تهاجم شود، به همه موقعیت های متعلق به آن حمله خواهیم کرد.»

ارتش آمریکا برای هر گزینه ای آماده است

از سوی دیگر یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است که اگر برنامه هسته ای ایران منحرف شود، ارتش آمریکا برای هر گزینه ای آماده است.

الیسا اسلوتکین معاون امور امنیت بین الملل وزارت دفاع آمریکا شب گذشته (۱۱ فوریه) خطاب به کمیته نیورهای مسلح کنگره این کشور گفت: «واشنگتن به ایران اجازه نخواهد داد که سلاح هسته ای بسازد و اگر ایران تصمیم به استفاده از مذاکرات هسته ای به عنوان پوششی برای ساخت هسته ای بگیرد، واشنگتن آن را کشف می کند.»

به گفته وی «نیروهای نظامی آمریکا برای هر گزینه ای آماده هستند، اگر تهران همزمان با ادامه دیپلماسی تصمیم به توسعه مخفیانه برنامه سلاح هسته ای خود بگیرد.»

اسلوتکین تاکید کرده است که هرگونه توافق جامع که در مذاکرات حاصل شود بر ابزارهای قابل راستی آزمایی تاکید خواهد کرد و ما (آمریکا) مطمئن هستیم که می‌توانیم فاصله ایران با ساخت سلاح هسته ای و حرکت این کشور به سمت آن را بگوییم و اگر تصمیمی در این زمینه اتخاذ شده باشد حداقل یک سال زمان خواهد برد.

این مقام ارشد دفاعی آمریکا همچنین نسبت به چشم انداز توافق هسته ای با ایران ابراز امیدواری کرده است و اعلام کرده که اقدامات انجام شده به گونه ای است که آمریکا و جامعه بین المللی را مطمئن می سازد که ایران به دنبال دستیابی به بمب هسته ای نیست.

همچنین حسن روحانی رییس جمهور ایران روز گذشته در مراسم پیروزی انقلاب اسلامی اطمینان داده است که کشورش در راستای اعتماد سازی قدم بر می دارد و از تعهدات خود منحرف نمی شود و اعلام کرده است که «من به صراحت اعلام میکنم اگر کسانی در توهم هستند، که بر روی میز آنها تهدیدی علیه ملت ایران وجود دارد، می‌گویم: نیاز به عینک جدید دارند. روی هیچ میزی در جهان تهدید نظامی علیه ملت ما وجود ندارد. من با صراحت اعلام میکنم حرکت ملت ایران به سمت قله پیشرفت دانش و فناوری و از جمله فناوری صلح آمیز هسته‌ای دائمی خواهد بود.»

وی در واکنش به برخی از اظهارات و تهدیدهای نظامی علیه ایران با تاکید بر اینکه این کشور در طی دویست سال گذشته به کشوری تجاوز نکرده است، گفت: «امروز نیز اگر کسی قصد تجاوز دارد، بداند ملت ایران با همه قدرت در برابر متجاوزین خواهد ایستاد و آن ها را پشیمان خواهد کرد.»