آمریکا به دنبال تحریم گروه‌های «عصائب» و «نجباء»  عراق
هشدار سپاه به «دشمنان»
ایالات متحده آمریکا و ایران به سیاست رد و بدل کردن پیام در عراق ادامه دادند، به طوری که از یک طرف برخی از سناتورهای آمریکایی به دنبال تحریم دو گروه‌ مسلح عراقی وابسته به ایران هستند، از سوی دیگر فرمانده سپاه، گفته حمله موشکی به مقر دو حزب کرد ایرانی در خاک عراق، “پیامی به دشمنان” بوده است.
به گزارش الشرق الاوسط، طرح ارائه شده توسط سناتورهای آمریکایی، «قانون تحریم نایبان تروریستی ایران» نامگذاری شده و سه سناتور جمهوری‌خواه به نام‌های «دیوید پردیو»،‌ «تد کروز» و «مارکو روبیو»  حامی آن هستند.
 خبرگزاری رویترز از ارائه پیش‌نویس یک طرح تحریمی در سنای آمریکا خبر داد که بر اساس آن، گروه‌های مسلح عراقی مرتبط با سپاه پاسداران تحت مجازات‌های اقتصادی آمریکا قرار می‌گیرند.
در این طرح از وزارت امور خارجه آمریکا خواسته شده است که فهرستی از گروه‌های هدف تهیه کند.
از سوی دیگر جمهوری اسلامی حمله موشکی به مقر دو حزب کرد ایرانی را «پیامی به دشمنان» خواند.
خبرگزاری شبه رسمی ایسنا در این باره گزارش داد؛ سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران، گفته است که حمله موشکی روز شنبه به مقر دو حزب کرد ایرانی در خاک عراق، “پیامی به دشمنان و به ویژه ابرقدرت‌ها” بوده است.
 جعفری با اشاره به این حمله گفته است: «آن‌هایی که در اطراف و در شعاع دو هزار کیلومتری خاک مقدس ایران، نیرو، پایگاه و تجهیزات دارند باید بدانند که همه موشک‌های سپاه پاسداران از دقت بالایی برخوردار است».
روز شنبه سپاه پاسداران در حمله‌ای موشکی مقرهای حزب دموکرات کردستان و حزب دموکرات کردستان ایران در خاک عراق را هدف قرار داد. دست کم ۱۵ نفر از اعضا و رهبران این دو حزب در این حمله کشته شدند.
جعفری در بخش دیگری از این اظهارات افزود: «امروز برخورداری از انبوه موشک های با برد ۲ هزار کیلومتری نقطه زن، توان بی نظیری را به جمهوری اسلامی ایران داده است که ملت ما به پشتوانه این قدرت ها و توانمندی های نیروهای مومن و انقلابی بتوانند مقابل استکبار جهانی ایستادگی کنند».