فرماندهان حوثی برای فرار گذرنامه های جعلی استخراج می کنند

 دانش آموزان یمنی توسط کامیون به مرکز شهر صنعا می روند – عکس از آژانس عکس خبری اروپا

دانش آموزان یمنی توسط کامیون به مرکز شهر صنعا می روند – عکس از آژانس عکس خبری اروپا

در حالی که ارتش ملی یمن اعلام کرد که یکی از فرماندهان ارشد نظامی از نیروهای ذخیره (گارد سابق ریاست جمهوری) روز گذشته به همراه تعدادی از افسران در رده های مختلف به استان مأرب رسیدند، منابع آگاه اطلاع دادند با نزدیک شدن نیروهای مشروعیت به صنعا پایتخت یمن،  سرلشکر علی بن علی الجائفی، فرمانده نیروهای ذخیره، از علی عبد الله صالح رئیس جمهور سابق جدا شد.

اما در زمینه میدانی، نیروهای ارتش ملی و مقاومت روز گذشته به پیش روی و کنترل مناطق تحت سیطره شبه نظامیان حوثی و نیروهای حامی صالح ادامه دادند. منابعی در مقاومت مردمی در استان صنعا گفتند که مناطق سحر و جبل الحول، آخرین ارتفاعات کوهستانی در منطقه فرضه نهم، به کنترل در آمدند، و تعدادی از عناصر شبه نظامیان به اسارت در آمده و تعدادی دیگر کشته و یا زخمی شدند. بنا به اعلام مقاومت، مناطقی که پاکسازی شدند مشرف بر مناطق زیادی در استان صنعا، و حتی حومه پایتخت هستند.

در همین راستا، منابع آگاه گزارش دادند که شبه نظامیان حوثی که کنترل اداره گذرنامه در صنعا را به دست دارند، دهها گذرنامه جعلی به نام فرماندهان میدانی و اداری صادر کرده اند، تا در صورت لزوم توسط قایق های کوچکی که در بنادر منطقه تهامه پهلو گرفته اند، از کشور خارج شوند.