هادی ساز و کار دولت برای اجرای قطعنامه ۲۲۱۶ را به ولد الشیخ ارائه می دهد

مبارزانی از نیروهای مقاومت حامی عبد ربه منصور هادی در منزل رئیس جمهور مخلوع یمن پس از آزاد سازی آن از دست شورشیان حوثی در تعز – عکس از خبرگزاری فرانسه

مبارزانی از نیروهای مقاومت حامی عبد ربه منصور هادی در منزل رئیس جمهور مخلوع یمن پس از آزاد سازی آن از دست شورشیان حوثی در تعز – عکس از خبرگزاری فرانسه

منابع آگاه یمنی برای «الشرق الأوسط» تأکید کردند که نیروهایی آموزش دیده و مجهز به تمامی تجهیزات از امارات به استان مأرب در مرکز یمن رسیدند تا از نیروهای مقاومت مردمی در نبرد با شورشیان حوثی و متحد آن ها، علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن، پشتیبانی کنند.

این منابع توضیح دادند که نیروهای اماراتی، سه روز پیش پس از وارد شدن به خاک یمن از طریق گذرگاه مرزی الودیعه در شرق این کشور، در منطقه صافر در استان مأرب مستقر شدند. آن ها افزودند که ورود این نیروها در چارچوب جهت گیری نیروهای ائتلاف عربی برای بازگرداندن مشروعیت به یمن جهت وارد شدن به مرحله جدید و پیشرفته ای است که باعث دخالت مستقیم در بسیاری از جبهه خواهد شد.

از سوی دیگر سرتیپ احمد عسیری، سخنگوی نیروهای ائتلاف، به «الشرق الأوسط» گفت: «آن چه در مأرب اتفاق می افتد، حمایت از نیروهای یمنی از جمله مقاومت و ارتش ملی این کشور در میدان است، که از طریق پشتیبانی نزدیک هوایی، و خدمات اطلاع رسانی و همچنین کمک کارشنان صورت می گیرد». سرتیپ عسیری اجرای عملیات فرود نیروهای چترباز در مأرب یا استان صعده، زادگاه حوثی ها در شمال یمن، از سوی نیروهای ائتلاف را تکذیب کرد.

این در حالی است که در وضعیت صعده ابهام وجود دارد، چرا که از ساعات اولیه صبح روز گذشته شبکه های ارتباط تلفنی و اینترنت به طور کامل قطع شده است و گزارش هایی مبنی بر مجروح شدن عبد الملک الحوثی، رهبر حوثی ها در نبردهای سختی با نیروهای ائتلاف منتشر شده است، که هنوز صحت آن ها تأیید نشده است.

در زمینه سیاسی نیز، عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن روز گذشته در ریاض بسته ای از ساز و کار دولت جهت اجرای قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت را به اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده سازمان ملل به یمن داد تا آن را به حوثی ها تحویل دهد. وی شورشیان را مسؤل رد شدن آن دانست. «الشرق الأوسط» اطلاع یافت که ولد الشیخ بعد از ظهر روز گذشته به مسقط رفت تا این ساز و کار را به حوثی ها منتقل کند.