ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی وزیر امور خارجه امریکا جون کرى وهیئت همراهشان

ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی وزیر امور خارجه امریکا جون کرى وهیئت همراهشان

ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی جون کرى وزیر خارجه امریکا وهیئت همراهشان را به حضور پذیرفتند، خادم حرمین شریفین در دیدار با هیئت آمریکایی روابط دوستانه و تاریخی میان ریاض و واشنگتن بررسی شد و درباره همکاری‌های دوجانبه میان دو کشور در تمامی عرصه‌ها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

روزگذشته نشسته خلیجی آمریکایی انگلیسی برای حل بحران یمن در جده برگزار شد، پس از پایان این نشست مسولان یک طرح برای حل بحران یمن اعلام کردند، در این طرح جدید حوثی‌ها باید اسلحه‌های خود را در شهر صنعا زمین بگذارند، همچنین تشکیل دولت وحدت ملی است.

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی در کنفرانس مطبوعاتی گفت: ” باید حوثی وصالح به این فرصت میگریند تا به یک راه حل صلح آمیز می رسد”.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی که پس از دیدار با عادل الجبیر، همتای عربستانی‌اش در جده داشت، طرح جدیدی برای حل بحران یمن ارائه کرد و گفت: طرح حل بحران یمن شامل همه طرف‌های بحران می‌شود و در این طرح جدید حوثی‌ها باید اسلحه‌های خود را در شهر صنعا زمین بگذارند، وی افزود: “ارسال موشک و سایر سلاح‌های پیشرفته توسط ایران به یمن خطراتی را بوجود می آورد که فقط تهدیدی برای عربستان سعودی و منطقه نیست، بلکه این تهدیدی برای آمریکاست و نمی تواند ادامه یابد”.