شبح تروریسم بر فراز لندن؛  راننده‌ای با خودرو به عابران کوبید
با حمله دیروز یک خودرو به موانعی که پلیس بریتانیا در برابر پارلمان این کشور قرار داده بود یک بار دیگر سایه تروریسم بر پایتخت بریتانیا گسترده شد.
حمله‌ای که دیروز چند دقیقه بعد از هفت و نیم صبح به وقت محلی انجام گرفت و منجر به زخمی شدن سه نفر کشت درست چند متر با موقعیت حمله‌ای فاصله داشت که سال پیش منجر به کشته شدن پنج نفر شده بود.
شبکه خبری بی بی سی تصاویری را پخش کرد که در آن یک خودروی فورد خاکستری رنگ از راه خود منحرف شده و راه خود را به سمت رهگذران کج نمود و پس از اندکی به موانعی برخورد کرد که پلیس بریتانیا در مقابل پارلمان این کشور نهاده بود.

 

اسکاتلند یارد نیز با بیان دستگیری راننده خودرو اعلام کرد که راننده مسلح نبوده ولی پلیس در این مرحله از تحقیقات این حادثه را تروریستی می‌داند.
در این حال نیز خبرگزاری فرانسه با پخش تصاویری از بازداشت یک فرد سیاه پوش به دست پلیس به نقل از پلیس بریتانیا عنوان کرد که مرد بیس ساله دستگیر شده با اتهاماتی تروریستی روبرو خواهد شد.
پل وست مینیستر نیز سال گذشته شاهد حادثه‌ای تروریستی بود که طی آن یک شهروند انگلیسی ۵۲ ساله به نام خالد مسعود با اتومبیل خود رهگذران این پل معروف را زیر گرفته و پس از آن از خودرو پیاده شد و یک پلیس را با ضربات چاقو به قتل رساند تا مجموع قربانیان آن حادثه به پنج نفر برسد.